تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۳۱۴۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشای راز قتل زن بعد از 10سال
دستگیری مردی که مرتکب آدم‌ربایی شده بود به افشای اسرار قتل زنی مسن بعد از گذشت 10سال از وقوع جنایت منجر شد. به گزارش خبرنگار ما مردی ششمین روز اردیبهشت با مراجعه به کلانتری مسعودیه اعلام کرد:«فردی به نام آیت مرا به مدت سه‌روز در منزلی حبس کرد و ضمن ضرب و شتم، عابربانکم را گرفت و مبلغ 700هزارتومان از حساب بانکی‌ام برداشت کرد.»

جزییات آدم‌ربایی
این فرد وقتی به اداره 11 پلیس آگاهی تهران معرفی شد، درباره نحوه وقوع آدم‌ربایی توضیح داد:«روز 30 فروردین همراه آیت به سمت پارک بی‌سیم که محله قبلی آیت بود، حرکت کردیم. پیش از آن، آیت مدعی بود قصد دارد یکی از بچه‌محل‌های سابق خود را ملاقات کند و به این بهانه به در خانه یکی از دوستانش به نام مهدی رفت و من نیز همراه وی وارد خانه شدم. ناگهان آیت که می‌دانست من عابربانک همراه دارم مرا حبس و زورگیری کرد.»

کارآگاهان با شناسایی هویت واقعی آیت به نام «غلامرضا. ص» اطلاع پیدا کردند وی یکی از اراذل‌واوباش منطقه بی‌سیم است که پیش از این نیز بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده است. آنها در ادامه با شناسایی منزل «مهدی» که جوانی 29ساله است، اطلاع پیدا کردند که این شخص نیز مانند آیت از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این به اتهام ارتکاب جرایم مختلفی از قبیل «نزاع و ایراد ضرب‌وجرح عمدی»، «کیف‌قاپی»، «ایجاد مزاحمت برای شهروندان» و... بارها دستگیر و روانه زندان شده و طبق آخرین اطلاعات به‌دست آمده در حال حاضر در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر فعالیت دارد. ماموران مهدی را ساعت 10صبح روز چهارم خرداد دستگیر کردند.

«مهدی» در کلانتری به حبس کردن شاکی پرونده در منزلش، توسط آیت اعتراف کرد و گفت: به دلیل ترس و وحشتی که از آیت داشتم، با او همکاری کردم. «مهدی» در ادامه تحقیقات و در خصوص دلیل ترس خود از آیت گفت:«آیت مدعی بود حدود 10 سال پیش، پیرزنی را کشته و از او زورگیری کرده است.»ماموران با توجه به اعترافات مهدی در خصوص ارتکاب جنایت توسط آیت، مخفیگاه این متهم را در شهرک مسعودیه شناسایی و او را ساعت 18:30 روز چهارم‌خرداد دستگیر کردند که او نیز به زورگیری 700هزارتومانی اقرار کرد.

اسرار قتل پیرزن
آیت که ابتدا اتهام قتل پیرزن را انکار می‌کرد در ادامه تحقیقات ضمن معرفی همدست خود به عنوان قاتل، مدعی شد:«حدود 10سال پیش به همراه یکی از دوستانم به نام سعید، از دیوار خانه‌ای در منطقه خاوران بالا رفتیم. پیرزنی در منزل حضور داشت. وقتی می‌خواستیم طلا و جواهرات پیرزن را سرقت کنیم، او سعی کرد داد و فریاد راه بیندازد.

سعید دهان وی را گرفت و من نیز دو پای پیر‌زن را گرفتم و بلافاصله هر دو نفر، پس از سرقت طلا و جواهرات پیرزن از محل متواری شدیم.»کارآگاهان با بررسی پرونده‌های در حال رسیدگی اطلاع پیدا کردند پرونده جنایت در خاوران، مربوط به قتل زنی 70ساله است که فوت مشکوک او روز 17فروردین سال81 اعلام شده بود. در آن زمان ماموران بعد از حضور در خانه زن مسن روی بدن او آثار ضرب‌وجرح مشاهده کرده و همچنین با توجه به به‌هم‌ریختگی منزل، سرقت طلاجات مقتول و دیگر شواهد و دلایل به‌دست آمده از محل، نسبت به وقوع قتل عمدی مطمئن شده بودند. پسر مقتول وقتی بار دیگر به پلیس آگاهی احضار شد، گفت:«مادرم را به‌وسیله روسری خفه کرده و دست و پایش را بسته و طلاهای او شامل النگو، گردنبند، گوشواره و مبلغی پول را با خود برده بودند.»

آیت وقتی بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت:«سعید که از دوستان صمیمی‌ام بود به من گفت به پول نیاز دارد و پولش دست شخصی به نام محمود است که آن را در خانه مادربزرگش نگهداری می‌کند. با یکدیگر رفتیم تا سعید پولش را بگیرد اما کسی در را باز نکرد. سعید از بالای دیوار وارد خانه شد و پس از باز کردن در، هر دو نفر داخل رفتیم و پیرزن را دیدیم. سعید دهان پیرزن را گرفت تا جیغ و فریاد نکند که همین کار باعث مرگ آن زن شد. بعد طلاهای پیرزن را از دستش درآورده و با هم فرار کردیم. سعید بعد از آن اتفاق از تهران خارج شد و زنجیر طلا را هم با خود برد. من نیز به خانه رفتم.»آیت در شرایطی که منکر ارتکاب جنایت بود با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سعید در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. آنها با توجه به سرنخ‌های موجود طی چندین نوبت با اخذ نیابت قضایی به استان قم رفتند تا در صورت شناسایی مخفیگاه متهم، او را دستگیر کنند.

کارآگاهان بالاخره فهمیدند این مرد 27ساله به جرم تجاوز و قتل زنی جوان، دستگیر شده و در زندان قم است. به این ترتیب هماهنگی لازم با مقام قضایی انجام و متهم از زندان قم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد. او در بازجویی‌ها ضمن معرفی آیت به عنوان قاتل پیرزن به کارآگاهان گفت:«فردی به نام محمود در منطقه بی‌سیم تهران در کار خریدوفروش موادمخدر بود و من هم کنار او خرده‌فروشی می‌کردم تا اینکه دستگیر شدم. پس از آزاد شدن از زندان پیش محمود رفتم اما او گفت:«اینجا نیا» بعد از آن ماجرا، من با آیت صحبت کردم؛ هر دو نفر می‌دانستیم محمود مواد را در خانه مادربزرگش مخفی می‌کند. برای پیدا کردن مواد به خانه مادربزرگ محمود رفتیم. من به زیرزمین رفتم تا محل جاسازی مواد را پیدا کنم و پس از کمی جست‌وجو موفق شدم. وقتی از زیرزمین بالا آمدم دیدم آیت در اتاق روی پیرزن نشسته و در حال درآوردن طلاهای او است. در آن زمان من حدودا 18سال داشتم و ترسیده بودم. آیت مرا تهدید کرد اگر حرفی بزنم مرا خواهد کشت.»

اعتراف به آدم‌کشی
با اعترافات سعید و پس از مواجهه حضوری متهمان، آیت به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اقرار کرد. وی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت:«سعید از وضعیت زندگی مقتول اطلاع داشت. او به من گفت پیرزن تنها زندگی می‌کند و نوه او به نام محمود که خرده‌فروش موادمخدر است، مواد را در منزل وی مخفی می‌کند. با طرح نقشه‌ای برای سرقت به منزل مقتول رفتیم.

حدودا ساعت پنج‌بعدازظهر، از روی دیوار وارد خانه پیرزن شدیم. زمانی‌که در حال جست‌وجو بودیم، صاحبخانه از خواب بیدار شد و من از ترس اینکه وی سروصدا نکند، با دست جلوی دهان و بینی او را گرفتم تا اینکه فوت شد. بعد از مرگ پیرزن، تعدادی النگو را از دست وی بیرون آوردم. مقداری موادمخدر نیز پیدا کردیم و سریع از خانه خارج شدیم. طلاها را به یک دستفروش در مولوی فروختیم و پول را تقسیم و مواد را هم مصرف کردیم.»

پرونده سعید
با افشای جزییات قتل زن مسن، سعید بار دیگر به زندان بازگردانده شد. بنا به حکمی که شعبه اول دادگاه کیفری دادگستری استان قم، علیه سعید صادر کرده این متهم همراه مرد 27ساله‌ای اقدام به تجاوز، سرقت و قتل زن جوانی کرده و جنازه را آتش زده‌اند. سعید که هفت‌سابقه کیفری دارد از روز 23 اسفند سال گذشته در بازداشت به‌سر می‌برد.

مقتول زن جوانی بود که 22 دی‌سال 85 از خانه خارج و ناپدید شد و 18روز بعد جسد سوخته او توسط چوپانی در کنار جاده فیض‌آباد کشف شد. چندی بعد امیر که به اتهام ایراد جرح عمدی با چاقو در زندان بود طی نامه‌ای خطاب به دادستان، به قتل عمد این زن اعتراف کرد و پس از انجام تحقیقات گسترده مشخص شد مقتول به عنوان مسافر سوار پراید «سعید» شد و«سعید»، مقتول را به طرف منزل«امیر» در 10 کیلومتری خارج از قم برد و دو متهم این زن را به باغ یکی از بستگان امیر بردند و مورد تجاوز قرار دادند و اموال او را سرقت کردند و جسد را آتش زدند تا شناسایی نشود. بنا بر این گزارش در حال حاضر تحقیقات از آیت همچنان ادامه دارد.
برچسب ها: قتل ، آدم‌ربایی
:
:
:
آخرین اخبار