تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۱۴۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقبال چين، روسيه و استراليا از خرمای خوزستان
معاون اتحاديه خشكبار خوزستان گفت: صادرات خرما از مهرماه آغاز شده و تا خردادماه سال‌آينده ادامه دارد و تاكنون بيش از 45 هزار تن خرما به خارج از كشور صادر شده‌است.

خرمای خوزستان
 

احمد ميرهاشمي، عنوان‌كرد: ميزان خرماي خريداري شده از كشاورزان جهت صادرات 80 هزار تن است كه 20 درصد از آن در فرايند هسته‌گيري كم مي‌شود.
وي افزود: سال‌گذشته هسته خرما براي استفاده در صنايع تبديلي و توليد خورام دام به دبي صادر شد اما امسال با توسعه صنايع تبديلي در استان، هسته خرما به خوراك دام تبديل و در سراسر كشور عرضه مي‌شود.
معاون اتحاديه خشكبار خوزستان بيان‌كرد: روند صادرات خرما به اروپا به دليل موانع و افزايش قيمت حمل و نقل كند است اما امسال استقبال كشورهاي چين، روسيه، استراليا و آسيايي ميانه در خريد خرما خيلي خوب بود.
ميرهاشمي با بيان اين‌كه يكي از مشكل اصلي صادركنندگان خرما افزايش قيمت مواداوليه است، اظهارداشت:  قيمت قراردادهايي را قبل از آذرماه منعقد شده بود با قيمت فعلي خيلي متفاوت است، زيرا افزايش هزينه‌هاي بسته‌بندي و حمل و نقل خرما موجب ضرر صادركنندگان مي‌شود.
وي يادآورشد: همچنين قيمت فعلي نرخ ارز در مقايسه با قراردادهاي دو ماه گذشته كمتر است و اين امر نيز موجب متضرر شدن صادركنندگان شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار