تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۱۵۳۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نامگذاری یک مجموعه ورزشی بزرگ خوزستان به نام نوری خدایاری
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از نامگذاری یک مجموعه ورزشی بزرگ به نام نوری خدایاری خبر داد.

حمیدرضا گرشاسبی در مراسم بزرگداشت نوری خدایاری، بازیکن مسجدسلیمانی مطرح فوتبال خوزستان در دهه 50 که در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یک مجموعه ورزشی بزرگ به نام نوری خدایاری نامگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نوری هیچ وقت به دنبال پست و مقام نبود گفت: با وجود پیشنهادات کاری و مسئولیت‌های کلیدی به وی، وی از این موضوع سرباز می‌زد و می‌گفت که من از همین کنار کمک می‌کنم و قول می‌دهم در کنار شما باشم.

*عفت کلام داشت

گرشاسبی اضافه کرد: نوری جزو معدود افرادی بود که در عفت کلام و نگه داشتن زبان از ناسزا مثال زدنی بود و هیچ‌گاه به خاطر ندارم کلام نازیبایی از او شنیده باشم.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده آن مرحوم از مساعدت و حمایت‌های استاندار و سازمان ورزش و جوانان استان خوزستان از خانواده خدایاری خبر داد و گفت: شما را تنها نمی‌گذاریم تا زمینه‌ساز بی‌انگیزگی برای سایر پیشکسوتان نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان همچنین از احداث یک مجموعه ورزشی بزرگ به نام نوری خدایاری خبر داد و گفت: راه‌اندازی کانون پیشکسوتان را جدی‌تر از پیش دنبال خواهیم کرد.

*نباید شخصیت نوری را منحصر به فوتبال کنیم

فرزند مرحوم نوری خدایاری نیز در این مراسم پدرش نیز گفت: ظلم در حق پدرم است اگر شخصیت او را منحصر به فوتبال کنیم.

مهدی خدایاری همچنین عنوان کرد: پدرم هر چند جزو بزرگترین فوتبالیست‌های کشور بود اما صرفا یک فوتبالیست نبود.

*معلم اخلاق و سیاست

وی افزود: ایشان معلم اخلاق و سیاست من بود چرا که بر مسائل سیاسی روز نه تنها داخلی بلکه خاورمیانه و بین‌المللی مسلط بود؛ دقت، ظرافت و عدالت از دیگر ویژگی‌های اخلاقی وی بود.

خدایاری ادامه داد: محبت آن مرحوم به اهل بیت نیز مثال زدنی بود و علاوه بر اینکه خادم اهل بیت بود محبت امیرالمومنین را در دل فرزندانش قرار داد.

به گفته خدایاری، پدرش بر اشک‌های مردم تشییع شد.

نوری خدایاری متولد سال 1332 در شهرستان مسجدسلیمان و بازیکن مطرح فوتبال خوزستان در دهه 50 است که در هنگام فوت، مسئولیت تربیت بدنی کارگران خوزستان را برعهده داشت.

مرجع / فـارس
برچسب ها: نوری خدایاری
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
0
1
ایشون عرب زبان بوده و اصالتا عراقی بودند و متولد بغداد
کجاش مسجد سلیمانی بوده
خوب ما همکارش بودیم !!
یک همکار
|
Finland
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
0
1
آقای خدایاری در اداره کل کار خوزستان همکار عزیز و عموی ما بود. من فکر نمی کنم هیچ موجود زنده ای از این انسان ناراحتی به دل داشته باشد. چون شریف خوش رو با محبت و تمام خصایص خوب را دارا بود. نبود او برای همه همکاران دردناک است. نبودش را در کنار خود هرگز باور نمی کنیم. روحش شاد و یادش گرامی باد....
مهدی خدایاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
0
0
با سلام
بنده فرزند ارشد نوری خدایاری هستم.از انعکاس این خبر تشکر دارم لیکن امیدوارم جهت ادای حق مطلب و تقدبر از زحمات مخلصانه ایشان در طول دوران زندگی اش در عرصه های ورزشی و غیر ورزشی و خصوصا تقدیر از پاک بودن و پاک ماندن او در اوضاع کنونی که نیازی به توصیف ندارد و جهت الگو سازی برای نسل جوان و شناساندن وی و امثال وی به جوانان عزیز این مرز و بوم اقدامات بیشتری از طرف شما و سایر اصحاب رسانه صورت بپذیرد.
رضا خدایاری از ایلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
0
0
ضمن سلام خدمت دوستان باید عرض کنم که آقای خدایاری از طایفه خدایاری ایل پنجستون ساکن در منطقه دهبالای شهر ایلام می باشند و مادر ایشان از روستای سربیشه شهر ایلام هستن. پدر و مادر ایشان هردو در ایلام به دیار حق شتافتند و در جوار امامزاده خاسه علی ایلام مدفونند. اکنون نیز برادران ایشان در ایلام ساکن هستند. در مورد محل تولد ایشان نیز بغداد می باشد که به علت کار پدر در عراق به دنیا آمده اند. لذا ایشان عرب زبان نیست بلکه از کردهای فیلی به شمار می رود. با سپاس
امین نوروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
0
0
با سلام
ضمن خسته نباشید باید عرض کنم
شخصیت زنده یاد نوری خدایاری نیاز به تعریف تمجدید ندارد
چه در عرصه ورزش و چه در زندگی شخصی و اجتماعی
ارزشمند و زبانزده خاص و عام بود
محل تولد وغیره تاثیر خواصی در اصل ماجرا ندارد
ایشان متعلق به تمام ایران بودند
دوستان توجه داشته باشیم که با قرائت فاتحه یاد ایشان را همیشه زنده نگهداریم

با تشکر!
خدا بیامرزد روحش شاد
|
France
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
روحش شاد و یادش گرامی باد
:
:
:
آخرین اخبار