تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۳۲۱۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته سی ام لیگ برتر
نفت ترمز استقلال را کشید/سپاهان تراکتور را از کورس خارج کرد
رقابتهای هفته سی ام لیگ برتر فوتبال عصر امروز با برگزاری دو بازی همزمان به پایان رسید که طی آنها استقلال در ورزشگاه آزادی برابر نفت تهران یک بر یک متوقف شد و سپاهان هم در تبریز برتری پرگل 3 بر یک را مقابل تراکتورسازی به ثبت رساند.

استقلال در حالی برابر نفت تهران به تساوی رضایت داد که نیمه نخست دیدار را با یک گل به سود خاتمه داده بود. تک گل نیمه نخست را فرزاد حاتمی در دقیقه 16 روی پاس خسرو حیدری به ثمر رساند. در این نیمه دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشته بودند و توپ بیشتر در میانه میدان ضربه خورده بود. نفتی ها در  نیمه نخست دو بار روی ضربات نوروزی و شکوری شانس خود را برای تساوی آزمایش کرده بودند که به نتیجه نرسیدند.

در شروع نیمه دوم فرهاد مجیدی و مجتبی جباری به ترتیب جایگزین ایمان موسوی و خسرو حیدری شدند ولی روند بازی دو تیم تغییری نکرد تا این که رضا نوروزی در یک غافلگری گل تساوی را وارد دروازه رحمتی کرد. ضربه مهاجم نفتی ها پس از برخورد به یکی از مدافعان آرام در گوشه دروازه استقلال جای گرفت تا در دقیقه 63 نتیجه برابر شود. استقلال که سنگین و خسته نشان می داد در ادامه میدان داری کرد و روی ضربات اکبرپور، ساموئل، حاتمی و به خصوص ضربه سر خطرناک دقیقه 94 جباری چندین بار دروازه حریف را تهدید کرد ولی نتوانست نتیجه را تغییر دهد تا سال 91 را با تساوی به پایان برساند. استقلال با این تساوی 60 امتیازی شد و صدرنشین باقی ماند.

ترکیب تیم استقلال:

سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، حسن اشجاری( از دقیقه 74 هاشم بیک‌زاده)، علی حمودی، جواد نکونام، ساموئل، سیاوش اکبرپور، خسرو حیدری( از دقیقه 46 مجتبی جباری)، سیدایمان موسوی( از دقیقه 46 ایمان موسوی) و فرزاد حاتمی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب نفت تهران:

حام فلاح‌زاده، وریا غفوری، بهمن کامل( از دقیقه 67 احمد آل نعمه )، هادی شکوری، وحید حمدی‌نژاد، میثم حسینی، علی عزتی، یعقوب کریمی، محمدحسین مهر آزما، رضا نوروزی( از دقیقه 64 ماریو داسیلوا) و سید امین منوچهری( از دقیقه 70 محسن یوسفی)

سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده

کار بزرگ سپاهان در تبریز/ تراکتور از کورس خارج شد
 
در دیگر بازی همزمان در ورزشگاه یادگار امام تبریز سپاهان دست به کار بزرگی زد و تراکتورسازی را با 3 گل شکست داد. تراکتورسازی در همان لحظات ابتدایی نیمه نخست از سپاهان عقب افتاد. در دقیقه 15 اشتباه مهدی ثابتی و مدافعان تراکتورسازی بهترین فرصت را به محمدرضا خلعتبری داد تا برای سپاهان گل نخست را به ثمر برساند.

اشتباهات خط دفاع تراکتورسازی در ادامه نیمه اول هم تداوم داشت. در دقیقه 28 ارسال حسین پاپی به فرشید طالبی رسید، ضربه نخست او با دفع ناقص ثابتی همراه شد تا در برگشت خود این بازیکن گل دوم سپاهان را مقابل چشمان حیرت زده هواداران تراکتورسازی وارد دروازه این تیم کند تا نیمه نخست با برتری 2 بر صفر میهمان اصفهانی خاتمه یابد.

در نیمه دوم نیز سپاهان اداره توپ و میدان را در اختیار داشت. دقایقی بعد از آنکه سپاهان گلی به ثمر رساند اما داور آن را آفساید اعلام کرد، محرم نویدکیا با شوتی از مقابل محوطه جریمه گل سوم تیم اصفهانی را در دقیقه 56 به ثمر رساند تا تعداد زیادی از تماشاگران ناامید تبریزی ورزشگاه را ترک کنند. در حالی که دو گل دیگر سپاهان نیز در این بازی آفساید اعلام شد، گیلسون سوارز بازیکن برزیلی تراکتورسازی در دقیقه 88 یک گل برای تراکتورسازی به ثمر رساند تا از سنگینی شکست این تیم کم کند اما در نهایت این بازی با برتری 3 بر یک سپاهان در خانه تراکتورسازی پایان یافت.

سپاهان با برد ارزشمندی که کسب کرد جمع امتیازاتش را به عدد 59 رساند تا رقابت بین این تیم و استقلال برای قهرمانی فشرده تر از هر زمان دیگری شود. تراکتورسازی هم با 55 امتیاز در رده سوم باقی ماند و شانس قهرمانی خود را کاهش داد.
:
:
:
آخرین اخبار