تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۲۴۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اقتصاد ایران در مردادماه سالی که گذشت
افزایش قابل توجه بهای نفت، صادرات ۲۲ هزار دستگاه خودرو از ایران و قیمت سکه و طلا در مسیر سراشیبی از مهمترین عناوین اخبار اقتصادی در مردادماه سال گذشته بود.

آنچه در زیر می‌آید، مروری است بر مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی ازچهارمین ماه سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی...

یکم مرداد:

تیبای فول‌آپشن هم تولید شد

(در شرکت تولید خودرو سایپا کاشان با همکاری شرکتهای سایپا، مرکز تحقیقات و سازه گسترتولید شد. )

تیبای هاچ‌بک تابستان ۹۲ می‌آید

۲ مرداد:

قیمت سکه و طلا در مسیر سراشیبی/ سکه تمام طرح قدیم ۷۰۰ هزار تومان و طرح جدید ۶۹۵ هزار تومان و نیم سکه ۳۴۸ هزار تومان است. قمیت هر انس طلا در بازار‌های جهانی ۱۵۷۸ دلار است، هر دلار ۱۹۰۰ تومان، یورو ۲۳۳۵ تومان و پوند ۳۰۰۰ تومان قیمت دارد.

براساس آمار گمرک ایران؛ رشد ۱۵۰ درصدی صادرات بستنی ایران

۳ مرداد:

وزیر نیرو  تشریح کرد:

تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر سرانه مصرف برق ایرانی‌ها

بهای نفت دوباره افزایش یافت / بهای نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با ۵۰ سنت افزایش ۸۸ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه معامله شد. به گزارش آسوشیتدپرس نفت برنت نیز امروز با ۸۱ سنت افزایش ۱۰۴ دلار و هفت سنت در هر بشکه معامله شد.

احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی

۴ مرداد:

با سه نرخی شدن ارز قوت می‌گیرد: احتمال افزایش قیمت خودرو

نفت حدود ۸۸ دلار معامله شد/ بهای نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲۰ سنت کاهش به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت آمریکا روز سه‌شنبه در آخرین تغییر با ۳۶ سنت افزایش ۸۸ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه معامله شده بود. بهای نفت برنت دریای شمال نیز در بازار لندن با ۳۹ سنت کاهش ۱۰۳ دلار و سه سنت در هر بشکه معامله شد.

۶ مرداد:

استاندار تهران : مرغ تک نرخی شد / از امروز قیمت مرغ در تمام استان‌های کشور تک نرخی و با قیمت ۵۲۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

۱۰ مرداد:

نفت حدود ۹۰ دلار معامله شد

تولید سیمان به ۲۴ میلیون تن رسید

۱۱ مرداد:

نیکزاد اعلام کرد: بهره برداری از قطعه چهار بزرگراه تهران شمال تا ۲ ماه آینده

۱۲ مرداد:

تازه‌ترین قیمت سکه و ارز/ امروز قیمت سکه تمام طرح قدیم در بازار ۷۴۸ هزار تومان و طرح جدید ۷۴۵ هزار تومان و نیم سکه ۳۷۳ هزار تومان است. هر دلار ۲۰۲۰ تومان، یورو ۲۴۷۵ تومان و پوند ۳۱۵۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

۱۴ مرداد:

افزایش قابل توجه بهای نفت/ بر این اساس بهای نفت سبک آمریکا با چهار دلار و ۲۷ سنت افزایش به ۹۱ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید و نفت برنت با سه دلار و چهار سنت افزایش ۱۰۸ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه معامله شد.

کاهش ۳۵ درصدی تولید خودرو در کشور/( براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۱۵ مرداد:

بانک مرکزی اعلام کرد:

نرخ تورم تیر ماه؛ ۲۲.۹ درصد

۱۶ مرداد:

تازه‌ترین قیمت سکه و دلار در بازار/ قیمت امروز سکه تمام طرح قدیم در بازار ۷۸۰ هزار تومان و طرح جدید ۷۷۵ هزار تومان و نیم سکه ۳۸۵ هزار تومان است. قیمت ربع سکه ۱۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و سکه‌های یک گرمی ۱۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت داخلی طلا در حالی است که قیمت هر انس طلا امروز در بازار‌های جهانی ۱۶۰۵ دلار است. همچنین هر دلار ۲۱۰۰ تومان، یورو ۲۶۲۵ تومان و پوند ۳۲۵۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت سکه آتی کمی منفی شد؛ سکه تحویل مهرماه ۸۳۶ هزارتومان

۱۷ مرداد:

رییس اتحادیه طلا و جواهر: روند صعودی صادرات طلای ایران

۱۸ مرداد:

در ۴ ماه نخست امسال صورت گرفت:

صادرات ۲۲ هزار دستگاه خودرو سواری از ایران

۱۹ مرداد:

قیمت سکه آتی همراه با بازار غیر رسمی منفی شد؛ سکه تحویل مهرماه ۸۳۵ هزارتومان

۲۰ مرداد:

در چهار ماهه نخست ۹۱ رخ داد:

واردات ۲.۳ میلیون تن گندم به ایران/واردات گندم از آمریکا دو برابر شد(براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران)

دبیر کل بانک مرکزی به ایسنا خبر داد:

انتشار اسکناس‌های ۲۰ هزار تومانی

۲۱ مرداد:

قیمت سکه و دلار دوباره کاهش یافت/ امروز قیمت سکه تمام طرح قدیم در بازار ۷۷۵ هزار تومان و طرح جدید ۷۷۱ هزار تومان و نیم سکه ۳۸۵ هزار تومان است. قیمت ربع سکه ۱۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۷۸ هزار و ۹۰۰ تومان است و سکه‌های یک گرمی ۱۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در چهار ماهه نخست ۹۱:

واردات برنج به مرز نیم میلیون تن رسید

۲۲ مرداد:

برداشت برنج ۱۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

۱۰ درصد از کاغذ مصرفی مورد نیاز کشور تولید داخل است

جلوگیری از خروج دام مانع افزایش قیمت گوشت گوسفندی شد / (رییس اتحادیه تهیه وتوزیع گوشت گوسفندی تهران)

نرخ بیکاری بهار ۹۱؛ ۱۲.۹ درصد/ براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار بهار ۹۱ نرخ بیکاری به ۱۲.۹ درصد رسیده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰.۶ درصد افزایش و نسبت به زمستان سال گذشته از ۱.۲ درصد کاهش برخوردار شده است.

۲۳ مرداد:

اداره آمار بانک ‌مرکزی اعلام کرد:

نرخ تورم تیر ماه ۲۲.۹ درصد

مرکز آمار اعلام کرد: رشد ۱/۲ درصدی اشتغالزایی صنعتی در بهار امسال

سکه آتی مرداد قیمت خود را به بازار غیر رسمی رساند؛ سکه تحویل مهرماه ۸۴۷ هزارتومان

۲۴ مرداد:

مدیر صادرات شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو گفت: صادرات ایساکو ۲/۵ برابر شد

قیمت سکه و دلار باز هم کاهش یافت. سکه تمام طرح قدیم در بازار ۷۸۹ هزار تومان و طرح جدید ۷۸۸ هزار تومان و نیم سکه ۳۹۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت ربع سکه ۱۹۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۸۰هزار و ۶۰۰ تومان است و سکه‌های یک گرمی ۱۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت هر انس طلا امروز در بازار‌های جهانی ۱۶۱۶ دلار است. همچنین هر دلار ۲۱۳۰ تومان، یورو ۲۶۴۰ تومان و پوند ۳۳۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

رتبه اول تولید پسته ایرانی در جهان به دومی تبدیل شد

۷۰ درصد واحد‌های مسکونی در کشور بی‌دوام هستند

توقف ورود برخی اقلام غذایی به دلیل چند نرخی شدن ارز

۲۵ مرداد:

کاهش قیمت سکه و دلار / امروز سکه تمام طرح قدیم در بازار ۷۸۵ هزار تومان و طرح جدید ۷۸۱ هزار تومان و نیم سکه ۳۹۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت ربع سکه ۱۹۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۷۹هزار و ۵۰۰ تومان است و سکه‌های یک گرمی ۱۱۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت هر انس طلا امروز در بازار‌های جهانی ۱۵۹۴ دلار است که روز گذشته ۱۶۱۶ دلار بود.

همچنین هر دلار ۲۱۲۰ تومان، یورو ۲۶۳۰ تومان و پوند ۳۳۶۰ تومان خرید و فروش می‌شود

بهای نفت کاهش یافت/ به نقل از خبرگزاری رویترز، هر بشکه نفت سبک آمریکا امروز با ۳۴ سنت کاهش ۹۳ دلار و ۹ سنت در هر بشکه معامله شد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با ۴۱ سنت کاهش به ۱۱۳ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید.

افزایش ۴۰۰ تنی تولید روزانه تخم‌مرغ و جذب این میزان در بازار مصرف (دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار)

۳۰ مرداد:

در چهار ماهه نخست امسال رخ داد:

رشد ۷۰۰ درصدی صادرات ایران به آمریکا (براساس تازه‌ترین آمار گمرک)

قرارداد ۱۳۵ میلیون دلاری توسعه میدان نفتی اروند امضا شد (مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران)

۳۱ مرداد:

بهای نفت افزایش یافت/ به نقل از آسوشیتدپرس، بر این اساس نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲۰ سنت افزایش ۹۶ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه معامله شد و نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با ۲۳ سنت افزایش ۱۱۳ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید.

تازه‌ترین قیمت سکه و دلار در بازار امروز/ امروز سکه تمام طرح قدیم در بازار ۷۹۰ هزار تومان و طرح جدید ۷۸۸ هزار تومان و نیم سکه ۳۹۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در بازار غیر رسمی طلا و ارز، امروز قیمت ربع سکه ۱۹۹ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۸۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و سکه‌های یک گرمی ۱۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. هر دلار ۲۱۲۰ تومان، یورو ۲۶۳۰ تومان و پوند ۳۳۵۵ تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت هر انس طلا در بازار‌های جهانی ۱۶۲۶ دلار است. همچنین هر دلار ۲۱۲۵ تومان، یورو ۲۶۲۵ تومان و پوند ۳۳۷۰ تومان خرید و فروش شده بود.
مرجع / اقتصادآنلاین
برچسب ها: اقتصاد ایران
:
:
:
آخرین اخبار