تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۲۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پذيرش بيش از 628 هزار نفر روز در مراكز اسكان آموزش و پرورش/ فعاليت 8 درمانگاه فرهنگيان در استان
مديركل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آماده‌سازي هزار و 136 مدرسه جهت اسكان مهمانان نوروزي در استان، گفت: تا پنجم فروردين‌ماه، 51 هزار و 800 خانوار در مراكز اسكان آموزش و پرورش از جمله مدارس پذيرش شدند.



رحمن فلاحي  اظهارداشت: از ابتداي تعطيلات نوروزي تا پنجم فروردين‌ماه، 628 هزار و 600 نفر روز در مراكز اسكان آموزش و پرورش استان پذيرش شدند كه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود  15 درصد افزايش داشته‌است.
وي ادامه‌داد: امسال با برنامه‌ريزي‌هايي كه در جهت اسكان مهمانان نوروزي انجام شد، آموزش و پرورش خوزستان 40 ستاد پذيرش مهمانان نوروزي را در سطح استان مستقر كرد و 2 هزار و 885 نفر از پرسنل و نيروهاي اداري در اين طرح به‌كار گرفته شدند.
مديركل آموزش و پرورش خوزستان با بيان اين‌كه بيش از 10 هزار و 536 كلاس براي اسكان مهمانان نوروزي آماده‌سازي شد، افزود: 50 درصد از اين فضاها به كاروان‌هاي راهيان نور اختصاص يافت كه تاكنون 300 هزار نفر در قالب كاروان راهيان نور در اين محل‌ها پذيرش و اسكان داده شدند.
فلاحي گفت: هزار و 100 چشمه حمام در مدارس پيش‌بيني شده‌است. همچنين در كلاس‌هاي درجه يك امكاناتي چون تلويزيون، يخچال و ساير اقلام در اختيار مهمانان قرار مي‌گيرد.  
وي با بيان اين‌كه علاوه بر مدارس، 11 مركز رفاهي آموزش و پرورش نيز براي اسكان مهمانان نوروزي در نظر گرفته شد، ادامه‌داد: در برخي مراكز تربيت معلم و مدارس شبانه‌روزي استان تعداد 350 اتاق ويژه براي اسكان مهمانان نوروزي در نظر گرفته شد. در برخي شهرها در كنار ستادهاي اسكان مراكزي تحت عنوان اسكان موقت در نظر گرفته شد كه در صورتي كه مهمانان در نيمه‌هاي شب وارد استان شوند در اين مراكز اسكان داده مي‌شوند و روز بعد اقدامات لازم جهت پذيرش آن‌ها در محل‌هاي اسكان انجام خواهد شد.
مديركل آموزش و پرورش خوزستان اظهارداشت: براي رفاه حال مهمانان نوروزي 8 درمانگاه فرهنگيان در سراسر استان از ابتداي تعطيلات نوروز فعاليت مي‌كنند. همچنين در برخي شهرها به‌خصوص ورودي استان خوزستان از شمال، يك تيم پزشكي در كنار ستاد پذيرش مهمانان نوروزي مستقر شده و آماده خدمت‌رساني است.
فلاحي بيان كرد: در ستادهاي پذيرش مهمانان نوروزي فروشگاه تعاوني مصرف پيش‌بيني شده كه مايحتاج اوليه مهمانان را با قيمت مناسب عرضه مي‌كند. ايجاد نانوايي نيز در برخي مداس مجري اين طرح پيش‌بيني و اين اقدام در برخي مدارس آبادان انجام شده‌است.
وي افزود: نقشه‌هاي راه و بروشورهاي موردنياز تهيه و جهت راهنمايي مهمانان نوروزي بنرهاي راهنمايي در مبادي ورودي شهرها و ميادين شهري نصب شده است. همچنين بيمه نامه مسئوليت مدني به‌صورت شناور براي همه مهمانان نوروزي در مدارس استان پيش‌بيني شده است تا در صورت بروز اتفاق بتوانند از مزاياي اين بيمه استفاده كنند.
مديركل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تيم‌هاي نظارتي، تعميراتي و نظافت نيز در مراكز اسكان مهمانان نوروزي آماده به‌كار هستند. نمازخانه در مركز ستادهاي اسكان و همچنين نمازخانه مدارس نيز براي برگزاري نماز ساماندهي شدند.
فلاحي اظهاركرد: در كنار ستادهاي اسكان مهمانان نوروزي نمايشگاه كتاب و در اكثر ستادها نمايشگاه عكس شهداي فرهنگي و دانش‌آموز برپا شده است كه علاقه‌مندان مي‌توانند از اين نمايشگاه‌ها بازديد كنند.
وي خاطرنشان كرد: امسال سعي شد آنچه كه موجب رضايت‌مندي مهمانان نوروزي باشد، فراهم شود. آموزش و پرورش استان خوزستان در حقيقت خونگرمي و مهمان‌نوازي مردم خوزستان را در قالب فعاليت‌هاي فرهنگي و اسكان مهمانان نوروزي به هموطنان نشان داده است لذا اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي خود را با هدف تقويت برنامه‌‌هاي فرهنگي، مهمان‌داري و مهمان‌نوازي در استان انجام مي‌دهد.
مديركل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پذيرش مهمانان نوروزي در مراكز اسكان آموزش و پرورش به‌صورت مكانيزه و از طريق سامانه سراسري، از يكم تا 20 اسفندماه انجام شده‌است؛ از اين پس پذيرش در اين مراكز به‌صورت حضوري خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار