تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۲۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
600هزار نفر از یادمان عملیات فتح المبین و فکه دیدن کردند
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه شوش گفت: 600 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی از اوایل اسفند1391 تاکنون از یادمان عملیاتی فتح المبین و فکه دیدن کردند.
 
سرهنگ پاسدار علی صفری افزود: یادمان عملیات فتح المبین و فکه یکی از یادمان های مهم دوران دفاع مقدس است که مردم این دیار در طول هشت سال نبرد نابرابر با دشمن بعثی لحظه ای از ایثار و فداکاری دست برنداشته و از مرزهای ایران اسلامی با جان و دل دفاع کردند.
 
وی گفت: همه ساله مردم کشورمان از اقصی نقاط ایران اسلامی با سفر به استان خوزستان از یادمان های دوران دفاع مقدس به خصوص یادمان و زیارتگاه شهدای عملیات غرور آفرین فتح المبین در قالب کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی دیدن می کنند.
 
در عملیات غرورآفرین فتح المبین که دوم فروردین ماه 1361 با رمز مقدس یا زهرا(س) در غرب شوش و دزفول انجام شد بخش وسیعی از مناطق اشغالی از دست متجاوزین بعثی عراقی خارج شد
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه شوش انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از نسل های گذشته به نسل های امروز را از مهمترین اهداف برگزاری این اردوها دانست و گفت: مقابله با شبیخون فرهنگی بیگانگان از طریق مشاهده عینی جلوه های ایثار و مقاومت از دیگر اهداف برگزاری این اردوهای فرهنگی و زیارتی است.
 
پیش بینی شده در تعطیلات نوروزی امسال سه میلیون و 600هزار نفر از سراسر کشور از مناطق عملیاتی و یادمانی دوران هشت سال دفاع مقدس در خوزستان دیدن کنند
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار