تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۲۷۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هدف‌مان قهرماني در آسياست
سرمربي تيم ملي زير ?? ساله‌ها گفت:‌ در بازگشت به ايران هيچ‌کس به استقبال‌مان نيامد و انگار همه افکار معطوف به تيم ملي بزرگسالان است.
 
عليرضا منصوريان در مورد قهرماني تيم ملي زير 22ساله‌هاي ايران در تورنمنت چهارجانبه قطر گفت: اين تورنمنت در بالاترين سطح ممکن برگزار شد. مراکش نماينده قاره آفريقا در المپيک که توانست اسپانيا را شکست دهد در اين مسابقات حضور داشت. ترکيه يکي از بهترين تيم‌هاي اروپايي که همواره در رده سني زير 21 و 23 سال به مرحله نهايي مسابقات اروپايي مي‌رسد در اين تورنمنت شرکت کرد. قطر ديگر تيم حاضر در اين رقابت‌ها با تلفيقي از بازيکنان دو رگه خودش را آماده مسابقات جام جهاني 2018 و 2022 مي‌کند که تيم بسيار خوبي است.
 
وي افزود: نمايش بسيار خوبي در اين رقابت‌ها داشتيم. البته عملکرد ما مثل رقابت‌هاي مقدماتي آسيا بود اما دليل اينکه اينجا کارمان به چشم آمد پخش زنده مسابقات از شبکه ورزش بود. متاسفانه در بازي‌هاي مقدماتي آسيا کم‌لطفي صورت گرفت و بازي‌هاي‌مان پخش نشد.
 
منصوريان تأکيد کرد:‌ با وجود اينکه تمرينات زياد و مناسبي انجام نداده بوديم در هر بازي با توجه به شرايط حريفان‌مان تيم را به ميدان مي فرستاديم، پيروزي مقابل مراکش در اولين ديدار روحيه بازيکنان را دوچندان کرد. برد مقابل قطر هم خوب بود اما مي دانيم که آن ها هيچ‌وقت حريف فوتبال ايران نمي‌شوند. در ديدار مقابل ترکيه با وجود آنکه مي‌دانستيم با کسب يک تساوي مي‌توانيم به مقام قهرماني برسيم براي برد به ميدان رفتيم و توانستيم در نهايت با پيروزي به عنوان قهرماني نايل شويم.
 
سرمربي تيم ملي زير 22ساله‌ها در مورد شرايط ترکيه عنوان کرد: خوشحالم تيمي مثل ترکيه در اين رقابت‌ها حضور داشت. اکثر بازيکنان ترکيه را جواناني تشکيل مي‌دادند که در ليگ برتر اين کشور و در تيم‌هايي مثل فنرباغچه، گالاتاسراي، بشيکتاش، ترابوزان و ... حضور داشتند. اين بازي جنگ بين جوانان ليگ برتر ايران و ترکيه بود و خوشحال هستم که بازيکنان ما توانستند سربلند از ميدان خارج شوند.
 
منصوريان در مورد جوسازي که در جريان بازي ترکيه‌اي‌ها انجام مي‌دادند، خاطرنشان کرد: خودمان هم انتظار نداشتيم چنين کارهايي را انجام دهند و جنبه شکست را نداشته باشند. در نيمه دوم به دليل اينکه مي‌دانستند از لحاظ تکنيکي و تاکتيکي به تيم ما نمي‌رسند مي‌خواستند با انجام کارهاي روحي رواني روي بازيکنان تأثير بگذارند که خوشبختانه در اين کار موفق نبودند.
 
وي در مورد ادعاي سرمربي ترکيه که اعلام کرده بود بازيکنان ايران در حال کشتن بازيکنان ترکيه بودند، گفت:‌ در صحبتي که با مربي ترکيه داشتم از او گله کردم و گفتم از ما بعيد است که با اين تجربه غرق در بازي شويم. نورالدين دستيار مصطفي دنيزلي که سالها در فوتبال ايران حضور داشته دستيار سرمربي تيم ملي ترکيه بود و او به خوبي مي‌داند که ايراني‌ها خصلت جوانمردي را زير پا نمي‌گذارند اما حريف‌مان در اين مسابقه با کارهاي ناشايست مي‌خواست به نتيجه برسد که راه به جايي نبرد. به بازيکنان‌مان تأکيد کرده بوديم که از لحاظ فيزيکي ترکيه‌ بازيکنان قدرتمندي دارد اما به دليل برتري که از لحاظ تاکتيکي داشتيم توانستيم آنها را شکست دهيم.
 
منصوريان در مورد اينکه در اولين رقابت‌هاي بين‌المللي در سال 92 توانستند عيدي خوبي به مردم ايران بدهند، اظهار داشت: خيلي خوشحالم که اولين عيدي را ما به مردم داديم. البته خودم را در اين راه تنها نمي‌بينم و تمام مربياني که در ليگ برتر به جوانان فرصت هنرنمايي دادند در اين پيروزي شريک هستند و به نيابت از آنها اين عيدي را به مردم ايران تقديم مي‌کنيم.
 
سرمربي تيم ملي زير 22ساله‌ها در مورد اينکه بازيکنان حرف‌هاي او را به خوبي گوش مي‌دادند گفت: در تيم ما رفاقت در حد بالايي وجود داشت و سعي کرديم اين جو را در تيم ايجاد کنيم. بازيکنان به اين تفکر رسيدند که بايد از لحاظ تاکتيکي ساختار تيم را حفظ کنند، به همين خاطر مي‌ديديد افرادي که درون زمين مي‌روند با تمام وجود کار مي کنند و افرادي که نيمکت نشين هستند براي موفقيت تيم دعا مي کردند.
 
منصوريان تأکيد کرد: در اين تورنمنت 5 جام مي‌دادند که برايمان مهم بود به هر 5 تاي آن دست پيدا کنيم. جام قهرماني، جام بازي جوانمردانه، جام بهترين دروازه‌بان، بهترين بازيکن و آقاي گل به تيم‌ها داده مي‌شد. محسن مسلمان لياقت اين را داشت که يکي از بهترين بازيکنان اين جام شود. به عنوان يک مدير و برادر مي‌گويم نقشش در زمين مشهود بود و بسيار خوشحال هستم او به اين پختگي رسيده است.
 
وي تأکيد کرد: هدفمان قهرماني در رقابت‌هاي آسيايي است و با اضافه شدن يکي دو مهره ديگر اعتقاد دارم که يکي از بهترين نسل‌هاي فوتبال ايران را در اين رده سني در اختيار دارم.
 
منصوريان اظهار داشت: از مسئولان سفارت ايران در قطر ناراحتي بسيار زيادي دارم که هيچکدم از آنها به اردوي تيم ما نيامدند، شايد فکر مي‌کردند بازيکنان ما کشته و مرده يک ضيافت شام و دريافت پاداش هستند. بازيکنانم را طوري بار آوردم که به اين مسائل فکر نمي کنند. انتظارمان از آنها بيشتر بود و واقعاً برايشان متأسف هستيم.
 
وي افزود: مگر مي‌شود تيم ملي به يک کشور غريبه سفر کند و از سفارت کسي براي خوش‌آمد گويي نيايد. تيم‌هاي اين دوره همه در گروه ما قرار داشتند و مي‌ديديم که مسئولان‌شان براي خوش‌آمدگويي پيش آنها مي‌آيند و چه جشن‌هايي برگزار مي‌کنند. حتي زماني که به ايران بازگشتيم هيچکس به استقبال از ما نيامد و به نظر مي‌رسد همه افکار معطوف به تيم ملي بزرگسالان است.
 
 
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار