تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۳۲۹۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاشت هزار نهال در دیمه رامهرمز برای احیای زیستگاه آهو
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طرح کاشت یک هزار اصله نهال در منطقه شکار ممنوع دیمه در رامهرمز آغاز شد.

احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: با اجرای این طرح می توان جنگلی برای نسل آینده ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد آهوهای موجود در منطقه شکار ممنوع دیمه به بیش از 70 راس رسیده و نهالکاری این منطقه یکی از برنامه های احیای زیستگاه ها در استان است.

لاهیجان زاده، اهمیت رامهرمز در حوزه محیط طبیعی را یادآور شد و افزود: به دلیل فعالیتهای گسترده صنعتی به ویژه نفت، این شهرستان در حوزه محیط زیست انسانی و صنعت نیز حائز اهمیت است زیرا فعالیتهای نفتی به لحاظ آلودگی تاثیر زیادی بر رامهرمز گذاشته و نه به لحاظ عمرانی.

وی با اشاره به آلودگی های زیست محیطی ناشی از دودکشهای صنایع نفتی اظهار کرد: وزارت نفت باید در مقابل فعالیتهای زیست محیطی برای جبران این آلودگی ها انجام دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست برطرف کردن آلودگی های نفتی را اولویت نخست حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد و گفت: در ماه های اخیر جلسات متعددی با زیرمجموعه های وزارت نفت در استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: طرح جمع آوری گازهای همراه در چهار میدان نفتی تا کنون 90 درصد پیشرفت داشته و باید در اتمام این طرح تسریع شود تا آلودگیهای نفتی و دود ناشی از آن جمع آوری و دوباره به ثروت تبدیل شود.
 
منطقه شکار ممنوع دیمه در رامهرمز از مکانهای بسیار مناسب برای احیای نسل در حال انقراض گونه آهو است. هم اکنون بیش از 70 آهو در این منطقه وجود دارد. همچنین سه راس غزال عربی (اوریکس) هدیه امیر قطر نیز در این محل نگهداری می شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار