تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۳۲۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید 166 هزار گردشگر از سایت‌های تاریخی شوشتر
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر از بازدید 166 هزار و 605 گردشگر از سایت‌های تاریخی این شهرستان خبر داد و گفت: بازدیدکنندگان همچنان در شهر شوشتر حضور دارند.
 
سیدحسین موسوی‌نسب اظهار کرد: در سال ‌جاری تعداد 166 هزار و 605 بازدید از سوی گردشگران در پنج سایت میراثی شهرستان شوشتر به ثبت رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه سایت‌های پربازدید مشخص شده است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی آبشارهای شوشتر به عنوان پربازدیدترین سایت تاریخی و خانه مرعشی به عنوان کم بازدید‌ترین سایت تاریخی شوشتر در ایام نوروز تعیین شده‌اند که آمار تنها دلیل چنین مدعایی است.
 
*آبشارهای شوشتر 74 هزار بازدید
 
مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد: در شهرستان شوشتر آبشارهای شوشتر با 74 هزار و 320 بازدید، پربازدیدترین سایت تاریخی شناخته شده است.
 
موسوی‌نسب با اشاره به اینکه تعداد بازدید‌ از آبشارهای شوشتر بسیار دقیق است، تصریح کرد: تعداد بازدید‌های سایت آبشارهای شوشتر براساس میزان بلیط فروشی تعیین می‌شود و بیش از 74 هزار و 320 بازدید تاکنون یعنی تا پایان وقت روز 13 فروردین‌ماه به ثبت رسیده است.
 
وی اضافه کرد: پس از آبشارهای شوشتر، قلعه سلاسل یا بیش از 32 هزار و 421 بازدید و سرای افضل با 22 هزار بازدید در مقام‌های دوم و سوم قرار دارند.
 
*خانه مستوفی پربازدید کننده‌ترین خانه تاریخی شوشتر
 
وی درباره تعداد بازدید‌های انجام شده از خانه‌های تاریخی شوشتر گفت: در ایام نوروز، دو خانه تاریخی مرعشی و مستوفی شوشتر برای بازدید عموم فعال بوده‌اند.
 
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شوشتر بیان داشت: در ایام نوروز خانه مستوفی شوشتر 20 هزار بازدید و خانه مرعشی شوشتر 18 هزار و 200 بازدید را به ثبت رسانده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر است.
 
وی خاطرنشان کرد: بازدید از موزه اسناد تاریخی، مردم‌شناسی و آثار هنری شوشتر واقع در موزه مستوفی از جمله مکان‌هایی بود که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
 
*آمار رو به افول است
 
موسوی‌نسب با اشاره به اینکه هنوز گردشگران زیادی در شوشتر حضور دارند، افزود: در شرایط کنونی همچنان در سطح شهرستان شوشتر گردشگران زیادی حضور دارند که بازدید‌ از سایت‌های تاریخی را افزایش خواهند داد.
 
وی با اشاره به اینکه بازدید‌ها از امروز رو به کاهش خواهد بود، اظهار کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود بازدید‌ها از سایت‌های تاریخی شهرستان شوشتر از امروز کاهش پیدا کند.
 
براساس آمارهای موجود در سال گذشته سایت آبشارهای شوشتر بیش از 134 هزار بازدید را به ثبت رسانده بود که در سال‌جاری با تعداد بازدید 74 هزار بازدید شاهد کاهش فاحش بازدیدکنندگان از سایت‌های تاریخی این کهن شهر تاریخی ایران هستیم.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نجم الدین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
0
3
باسلام
امسال شهر شوشتر بسیار شلوغ بود
اما باید به شوشتر بیشتر توجه بشه زیرساختهای این شهر با اینهمه جاذبه توریستی خیلی ضعیفه این کهن شهر هتل نداره و این واقعا مایه تاسفه همچنین راه آهن شوشتر که می تونست در جهت گسترش صنعت گردشگری و همچنین کار آفرینی نقش مهمی داشته باشه نیمه کاره است
واقعا وقتش شده شوشتر از این مهجوریت خارج بشه
تشکر
:
:
:
آخرین اخبار