تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۳۲۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حفاري 35 حلقه چاه به روش مديريت پسماند در مناطق نفتخيز جنوب
مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب از تجهيز پنج دستگاه حفاري به فناوري مديريت پسماند خبر داد و گفت: تاكنون 35 حلقه چاه با استفاده از اين روش حفاري شده است.
 
حميد بورد با بيان اينكه تاكنون 35 حلقه چاه به روش مديريت پسماند در ميادين اهواز، آزادگان و آب تيمور حفاري شده، گفت: با كاربرد اين سيستم، حجم پسابهاي توليد شده كنترل و از عدم تبادل آلايندگي كنده هاي حفاري با محيط، اطمينان حاصل مي شود.
 
وي جمع آوري پسابهاي واحدهاي نمكزدايي و تزريق به چاه هاي دفعي و جمع آوري و تصفيه گل حفاري چاه هاي نفت را از ديگر اقدامات زيست محيطي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب برشمرد.
 
بورد از پاكسازي پسماندهاي كارخانه گل روغني به روش بيولوژيكي با استفاده از باكتريهاي نفت خوار و روش گياه پالايي خبر داد و گفت: اين امر به منظور پاكسازي كامل محيط زيست به طور جدي از سوي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب پيگيري و اجرا مي شود.
 
مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب توضيح داد: تاكنون بيش از دو هزار و 211 متر مكعب از خاكهاي منطقه با استفاده از روش تصفيه پسماند مايع و جامد گل روغني به روش بيولوژيك پاكسازي و به فضاي سبز تبديل شده است.
 
وي تصريح كرد: در مناطق نفتخيز جنوب، 15 واحد نمكزدايي فعال است و در حال حاضر تمامي پساب‌ نمكزداييها جمع آوري و به 36 حلقه چاه دفعي تزريق مي شود.
 
بورد ادامه داد: در راستاي حفاظت از محيط زيست نيز تاكنون يك ميليون و 160 هزار اصله درخت در اطراف تاسيسات توليد نفت و گاز كاشته شده ضمن اينكه اين شركت به منظور تثبيت شنهاي روان اطراف آن ها نيز پروژه هاي فعال ديگري را در دست اجرا دارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار