تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۳۳۰۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف 6 تن موادمخدر درهنگ‌های مرزی
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ضمن تشریح اقدامات مرزبانان در ایام تعطیلات نوروزی، از کشف 2300 کیلوگرم تریاک و حشیش در جریان درگیری مسلحانه با قاچاقچیان خبر داد.

سردار حسین ذوالفقاری با ارائه گزارش امنیتی مرزهای کشور از 28 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین ماه امسال، اظهارکرد: خوشبختانه در این 15 روز هیچ‌گونه مورد ضد امنیتی در مرزها نداشته‌ایم.
 
وی ادامه‌داد: اطلاعاتی مبنی بر قصد عده‌ای برای ایجاد ناامنی و راه‌بندان و گروگان‌گیری در مرزهای کشور داشتیم که خوشبختانه این افراد ناکام ماندند.
 
فرمانده مرزبانی ناجا از کشف شش تن و 200 کیلوگرم انواع موادمخدر طی 15 روز تعطیلات نوروزی خبرداد و افزود: رقم این کشفیات، افزایش 500 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل را نشان می‌دهد.
 
ذوالفقاری با بیان اینکه در کشفیات امسال یک تن و 412 کیلوگرم هروئین نیز دیده می‌شود، گفت: این رقم معادل کشف بیش از 14 تن تریاک است، چرا که از هر 10 کیلوگرم تریاک، تنها یک کیلوگرم هروئین به دست می‌آید.
 
وی، قاچاق هروئین از مرز را ناشی از "پر هزینه‌شدن قاچاق موادمخدر در مرزهای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این امر بیانگر این است که قاچاق موادمخدر برای قاچاقچیان سخت شده و از این رو آنان سعی می‌کنند موادمخدر را به شکل کم حجم درآورده و به داخل کشور منتقل کنند.
 
ایران برای قاچاق موادمخدر پرهزینه است
 
فرمانده مرزبانی ناجا، مرزهای ایران را برای قاچاق موادمخدر، پرهزینه دانست و گفت: خوشبختانه در مدت اخیر قاچاقچیان از هر مسیری که اقدام به قاچاق موادمخدر کرده‌اند، با ضربه سنگین مرزبانان مواجه شده‌اند و حتی در عملیات دیگر نیز چندی پیش یک محموله موادمخدر توسط عوامل انتظامی استان هرمزگان کشف شد.
 
 
 
کشف دو تن موادمخدر طی سه ساعت درگیری مسلحانه
 
ذوالفقاری همچنین از کشف 2300 کیلوگرم تریاک و حشیش در هنگ مرزی نگور و جکیگور خبر داد و گفت: در این عملیات یک تن و 700 کیلوگرم تریاک و 600 کیلوگرم حشیش کشف و ضبط شد و 17 شتر حامل موادمخدر نیز کشته شدند.
 
به گفته وی، در جریان این عملیات و عملیاتی که چندی پیش در هنگ مرزی زابل وجود داشت، هیچ یک از نیروهای مرزبانی متحمل آسیبی نشده‌اند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: موادمخدر
:
:
:
آخرین اخبار