تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۳۳۰۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گسترده ترين بارشهاي سال جديد در راه است
يك پژوهشگر هواشناسي از شروع موج جديد بارش طي روزهاي آخر هفته و ابتداي هفته آينده در سراسر كشور خبر داد.
 
احسان مرادي گفت: سامانه كم فشار فعالي كه با رطوبت مناسبي هم همراهي مي شود از پنجشنبه و از سمت غرب كشور وارد مي شود و در ابتدا بارش باران و در مناطق سردسير برف، نيمه غربي، جنوب غرب، جنوب، سواحل غربي درياي خزر، دامنه هاي زاگرس و مناطقي از دامنه هاي البرز را فرا مي گيرد. به تدريج با نفوذ بيشتر اين سامانه طي روز جمعه مناطق بيشتري از كشور شاهد بارش خواهد بود. از اواخر جمعه و طي روز شنبه تقريبا در سراسر كشور شاهد ناپايداري خواهيم بود.
 
اين پژوهشگر درباره نوع بارشها افزود: بيشتر بارشها، بخصوص در نيمه جنوبي به شكل رگبار، گاهي همراه با آذرخش و وزش باد خواهد بود و البته به دليل كاهش دما، بارشها در مناطق سردسير و ارتفاعات به شكل برف خواهد بود. فراموش نشود كه در مناطقي از كشور احتمال ريزش تگرگ هم وجود دارد.
 
مرادي درباره شدت بارشها و مناطق تحت تاثير آن گفت: بارشها در مناطقي از غرب، مركز، سواحل درياي خزر و بخصوص در جنوب شرق از شدت بيشتري برخوردار است و با توجه به رگباري بودن بارشها در نيمه جنوبي، جنوب غرب و جنوب شرق در برخي نقاط احتمال رخداد سيلابهاي محلي وجود دارد.
 
اين پژوهشگر با هشدار به مسئولان، هموطنان و بخصوص مسافران نوروزي گفت: آن دسته از مسافران نوروزي كه قصد بازگشت در روزهاي پاياني هفته و روز جمعه را دارند، شك نكنند كه در راههاي مواصلاتي نيمي از كشور به مشكل برمي خورند، زيرا به دليل بارش، راهها لغزنده و خطرناك خواهد بود و بر ترافيك سنگين جاده ها افزوده مي شود.
 
مرادي درباره ادامه بارشها گفت: روز شنبه هفته آينده بارشها در كشور ادامه دارد و در روز يكشنبه هفته آتي، بيشتر بارشها در مركز، نيمه شرقي و بخصوص در جنوب شرق رخ مي دهد، تا اينكه از دوشنبه به تدريج بارشها تنها منحصر به جنوب شرق ميهن خواهد شد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: هواشناسی
:
:
:
آخرین اخبار