تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۳۳۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدا و سيمای خوزستان برای ادبيات چه كرده؟
يك شاعر و منتقد ادبي گفت: كتاب‌هايي كه توسط شاعران استان منتشر مي‌شوند از سوي صدا و سيما حمايت نمي‌شوند.
 
احمد اميري خاطرنشان كرد: جامعه ما از ديرباز يك جامعه فرهنگي بوده و ادبيات ما ادبياتي چندين هزار ساله است.
 
وي افزود:‌ ما شاعران بسيار خوبي در سطح استان داريم اما صدا و سيماي مركز خوزستان هيچ كمكي به اين شاعران نكرده است. حتي نديدم يك بار راجع به ادبيات استان صحبت كند يا از شاعري دعوت به عمل آورد.
 
او بيان كرد: ما بايد جامعه را به سوي فرهنگي‌تر شدن سوق دهيم و لازمه اين كار تبليغات است. اكنون بيش‌تر كشورهاي دنيا به تبليغات روي آورده‌اند تا فرهنگ‌شان را به ديگر كشورها غالب كنند.
 
اميري توضيح داد: با اين كه كشور ما داراي فرهنگ، هنر و انديشه است اما فعاليت‌هاي ما در زمينه تبليغات اين فرهنگ و انديشه خيلي كم است.
 
اين منتقد ادبي خاطرنشان كرد: با توجه به وضعيت بازار كتاب و زحمت‌هايي كه يك نويسنده، شاعر يا داستان‌نويس در اين زمينه مي‌كشد از رسانه‌ها، جرايد، نشريات و به ويژه صدا وسيما تقاضا دارم حداقل در معرفي كتاب‌هاي آن‌ها وارد عمل شود.
 
وي ادامه داد: اگر ما نتوانيم نيروهاي جوان‌مان را كه وارد عرصه ادبيات شده‌اند به جامعه معرفي كنيم جامعه به دنبال كساني مي‌رود كه به ما تعلق ندارند.
 
او گفت: رسانه‌ها بايد در معرفي آثار نويسندگان، داستان‌نويسان و شاعران كشور دقت بيشتري به خرج دهند چراكه همين تبليغات فرهنگي موجب كمك به نويسندگان مي‌شود.
 
وي تاكيد كرد: در زمينه تبليغ كتاب ضعيف عمل شده است به ويژه در اين برهه از زمان كه بايد فرهنگ‌مان را بيشتر و بهتر از دوران گذشته حفظ كنيم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار