تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۳۱۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخلف برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات به کشاورزان
وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ برخی از بانک‌ها برخلاف قانون، وثیقه‌ها و ضمانت‌های سختی برای ارائه تسهیلات به کشاورزان تعیین می‌کنند.

صادق خلیلیان  یکی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی را تعیین وثیقه‌های سنگین برای ارائه تسهیلات به کشاورزان از سوی بانک‌ها عنوان و اظهار کرد: براساس مصوبات دولت، قانون بودجه، قانون برنامه پنجم و قانون افزایش بهره‌وری برای ارائه تسهیلات بانکی به کشاورزان وثایق و شرایط خاصی تعیین شده تا آنها بتوانند به راحتی تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند، برخی از بانک‌ها از قانون تمکین نمی‌کنند.
 
وی تصریح کرد:‌ براساس جلساتی که با رئیس جمهور و بانک مرکزی، بانک‌هایی که در اجرای قانون برای ارائه تسهیلات به کشاورزان همکاری کنند،‌ مورد تشویق قرار گرفته و به بانک‌هایی که همکاری نکنند، تذکر داده می‌شود.
 
خلیلیان از پیگیری برای فراهم شدن شرایط اجرای طرح خودکفایی گوشت قرمز خبر داد و اظهار کرد: براساس جلسات اخیر در دولت،‌ کارگروه توسعه کشاورزی و جلسه‌ی دامداران با رئیس جمهور تسهیلات خوبی برای دامداران مدنظر گرفته شده که می‌توان به اختصاص اعتبار 100 میلیارد تومانی برای تامین علوفه اشاره کرد.
 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: این اعتبار در اختیار اتحادیه دامداران و صندوق توسعه حمایت از دامداری قرار گرفته و قرار شده به سرمایه این صندوق اضافه شود.
 
به گفته وی تقویت سرمایه صندوق حمایت از دامداری‌ها کمک می‌کند تا دامداران بتوانند با پشتوانه بییشتری جهت خودکفایی گوشت قرمز گام بردارند.
 
خلیلیان گفت: توسعه‌ی کشت دانه‌‌‌‌های روغنی و جلوگیری از قاچاق دام به کشورهای همسایه برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید گوشت قرمز است.
 
وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به خودکفایی گوشت، توافقاتی با اتحادیه دامداران صورت گرفته تا از ظرفیت‌های موجود در دامداری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها صورت گرفته استفاده شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار