تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۳۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهدی رحمتی: من را چه به لقب!
سید مهدی رحمتی گلر استقلال می گوید لطف خدا شامل حالشان شده که توانسته اند بازی الهلال را ببرند.
سید مهدی رحمتی بدون شک یکی از بهترین های استقلال در بازی با الهلال بود. او در این بازی توپ های زیادی را از بازیکنان الهلال گرفت. سد محکمی شد برابر مهاجمان تیم عربستانی تا استقلال یکی از شیرین ترین بردهای ملی فوتبال ایران را در شروع سال جدید جشن بگیرد. بردی که بعد از دو باخت تیم های اصفهانی و تبریزی برابر نمایندگان عربستان کام فوتبالدوستان را حسابی شیرین کرد.

رحمتی درباره سفر به عربستان و این بازی مهم می گوید:« خدا اشکر ، لطف خدا شامل حال مان شد و توانستیم برنده باشیم. واقعا بازی سختی بود. الهلال یکی از بهترین تیم های آسیاست . آنها برای بردن ، هرچه در توان داشتن گذاشتند . حملات زیادی هم روی دروازه ما داشتند. تقریبا از ابتدای بازی با جوی که در کنار هواداران شان داشتند شروع کردند به حملات همه جانبه. ولی کادرفنی استقلال هم بهترین شیوه را برای مقابله با تاکتیک آنها انتخاب کرده بود. »

او درباره دلایل امیر قلعه نویی برای اتخاذ تاکتیک دفاع چندلایه می گوید:« این بهترین شیوه بود. ما چند بازی متوالی داشتیم. 120 دقیقه سنگین را جلوی سپاهان و در فاصله سه روز تا این بازی برگزار کرده بودیم. بچه ها اگر می خواستند باز بازی کنند ، انرژی شان تحلیل می رفت ، برای همین بود که کادرفنی به درستی تصمیم گرفت فشرده بازی کنیم و حریف مان را بدوانیم. بچه های تیم هم انصافا وظایف شان را عالی انجام دادند . این باعث شد تا بازیکنان الهلال تحلیل بروند و در 20 دقیقه پایانی د حقیقت دیگر رمقی نداشتند.»

اما چطور شد که استقلال بعد از اینکه گل خورد ، دو گل زدند؟ رحمتی در این باره می گوید:« آنها روی یک غافلگیری گل زدند ، چند پاس بلند انداختند و ما جا ماندیم اما در حقیقت در آن دقایق دیگر نیروی شان تحلیل رفته بود. از قبل هم برنامه ما روی 20 دقیقه پایانی بازی بود. خوشبختانه توانستیم این برنامه را درست اجرا کنیم و برنده بازی باشیم.»

رحمتی درباره نمایش عالی خودش در این بازی هم گفت:« لطف خدا بود. من تمام تلاشم را کردم. البته انصافا همه بچه های تیم در این بازی عالی بودند. خود من هم خوشحالم که توانستیم برنده یک بازی بزرگ باشیم.»

شاید اگر چند سال پیش بود و یک بازی ملی الان مهدی رحمتی هم لقب شیر گرفته بود ، لقبی مثل شیر کپنهاگ که احتمالا برای او می شد شیر ریاض! او با خنده می گوید:« شیر؟ نه بابا شیر کدام است. ما را چه به لقب. ما یک دینی به طرفداران داریم که تلاش می کنیم تا دین مان را ادا کنیم. خود من که خیلی دوست دارم با لطف خدا این دین را ادا کنم.»

این دین ، قهرمانی استقلال در لیگ است؟ او در این باره می گوید:« ما تلاش مان را می کنیم. حالا هرچه خدا بخواهد. تا همین حالایش هم حداقل خیال مان راحت است که کم نگذاشتیم و همه تلاش مان را برای موفقیت تیم به خرج دادیم. از این بابت خیلی خوشحالم که تا اینجا جلوی هواداران خوب مان شرمنده نشدیم . امیدوارم پایان لیگ هم آنها از ما راضی باشند.»

بازی های آسیایی چطور؟ آیا آبی ها تا قهرمانی و رسیدن به سومین ستاره پیش می روند؟ او در این باره می گوید:« چرا که نه. البته امسال که باید سعی کنیم تیم به مراحل بالا برود و بعد در محله بعدی که فصل قبل است تکلیف تیم های قهرمان مشخص می شود. »

او ادامه می دهد:« ما باید قبل از هر چیز به فکر صعود از مرحله مقدماتی باشیم ، بازی سه شنبه با الهلال یکی از سخت ترین بازی های ماست. باید بازی قبل را کلا فراموش کنیم و همه تلاش مان این باشد که در بازی برگشت هم برنده از زمین بیرون بیاییم. این بار احتمالا آنها با سیستم متفاوتی جلوی ما به زمین می آیند. البته در این بازی ورزشگاه آزادی به احتمال فراوان پر از تماشاگر می شود و فشار تماشاگران ما بی شک شب سختی را برای بازیکنان الهلال می سازد. باز هم معتقدم این تیم تیم بزرگی است و بسیار خطرناک. باید ششدانگ حواس مان جمع باشد چون کوچکترین اشتباهی تواند همه چیز را به هم بریزد.»

رحمتی البته اعتقاد دارد ، استقلال با بردن بازی برگشت می تواند به صدرنشینی در گروهش امید بالایی داشته باشد:« به هر حال این بازی برای ما اهمیت ویژه ای دارد. با امتیاز کامل این بازی ما می توانیم به امتیاز 10 برسیم. آن وقت از دو بازی بعدی مان با یک برد ، بدون شک صدرنشین می شویم. البته امسال با تغییر در تقویم بازی ها ، مسابقات رفت و برگشتی شده اند و دیگر مثل سال های قبل نیست که تیم دوم مهمان باشد و در یک تک مسابقه سرنوشتش رقم بخورد. البته تیم صدرنشین این فرصت را دارد که در بازی برگشت میزبان باشد.»

رحمتی که گفت و گوی نوروزی اش با خبر از سوی کاربران به عنوان بهترین مصاحبه انتخاب شده می گوید:« خیلی خوشحالم که مردم خاطراتم را دوست داشتند. این لطف آنهاست و من فقط سعی کردم در این گفت و گو خیلی احت درباره عکس هایی که زندگی ام بودند حرف بزنم. واقعا خوشحالم که این گفت و گو مورد استقبال واقع شده است.»

پرسش پایانی ما از رحمتی درباره تیم ملی است. سئوالی که او درباره اش می گوید:« برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم. تا روزی که در جمع بازیکنان حاضر بودم تمام تلاشم را کردم. همیشه گفتم مثل یک سرباز آماده خدمت به تیم ملی کشورم هستم. اگر باشم تلاشم را می کنم ، اگر هم نباشم ، برای تیم ملی به عنوان یک ایرانی آرزوی موفقیت را دارم.»
:
:
:
آخرین اخبار