تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۳۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصاویر/دبیرکل سازمان ملل آغازکننده بازی رئال
دیدار روز گذشته رئال مادرید و لوانته در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو یک میهمان ویژه داشت که مسابقه با ضربه پای او شروع شد؛ بان کی مون دبیرکل سازمان ملل.
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد شنبه شب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو حضور داشت و قبل از آغاز بازی دو تیم رئال مادرید و لوانته همراه با داوران و کاپیتان های دو تیم، یعنی سرخیو راموس و سرخیو بایستروس وارد زمین شد تا قبل از آغاز مسابقه در زمین دور افتخار بزند.



او که به هدف شرکت در اجلاس فصل بهار مدیران اجرایی سیستم سازمان ملل متحد به مادرید سفر کرده بود بعد از اتمام این مراسم، به خبرنگاران گفت: بازیکنی که بیش از بقیه از او خوشش آمد، ایکر کاسیاس بود.
بان کی مون در صحبت هایی که در وب سایت رسمی باشگاه رئال مادرید منتشر شد به خبرنگاران گفت:« رئال مادرید یکی از بهترین باشگاه های دنیاست و من سالهاست که بازیهای آنها را دنبال می کنم. من بیشتر از بقیه از کاسیاس خوشم آمد که سفیر خوبی هم برای سازمان ملل متحد در مسیر رشد و پیشرفت در تحقق اهدافمان نیز هست.»



او در ادامه به اهمیت حضور در ورزشگاه برنابئو دراین بازی اشاره کرد و گفت:« من امیدهای زیادی دارم که با این دور افتخار بتوانیم به نابود کردن فقط در زندگی میلیون ها انسان در سرتاسردنیا کمک کنیم.»
پشت پیراهنی که به بان کی مون هدیه داده شده بود، عدد هزار دیده می شد؛ تعداد روزهایی که او برای مبارزه با فقر در جهان در برنامه کاری اش قرار داده. آقای بان کی مون در ادامه صحبت هایش گفت:« ما هزار روز وقت داریم تا به هدف های تعریف شده مان برای هزار روز پیش رو برسیم. من اینجا هستم تا با فقر مبازرزه کرده و به فقر گلزنی کنم. من به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد طرفدار فوتبال هستم و امیدوارم که این دور افتخار به ما کمک کند تا بتوانیم با فقر در دنیا مبارزه کنیم.»



رئیس کره ای سازمان ملل متحد همراه با فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه مادرید و خوسه مانوئل گارسیا مارگایو، وزیر امور خارجه اسپانیا همراهی می شد. او علاوه زدن دور افتخار در برنابئو ، از موزه رئال مادرید و جام های اروپایی این باشگاه  دیدار کرده و در داخل رختکن رئال با بازیکنان این تیم سلام و احوالپرسی کرد.
فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه مادریدی هم پیراهنی را باشماره یک به بان کی مون هدیه داد .



:
:
:
آخرین اخبار