تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۳۳۸۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثابت ماندن قیمت حامل های انرژی
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: دولت، فعلا تصمیمی برای تغییر قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل ندارد.

مجتبی شفیعی در مصاحبه با واحد مركزی خبر، به سیاست های دولت در حوزه سوخت و قیمت گذاری حامل های انرژی بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها اشاره كرد و افزود: با توجه به تصمیم مجلس شورای اسلامی مبنی بر اجرا نشدن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت نخواهد گرفت.

وی به قاچاق گازوئیل در مناطق مرزی كشور اشاره كرد و گفت: ستاد سوخت، برای جلوگیری از روند رو به افزایش قاچاق این نوع سوخت مدتی است گازوئیل را در جایگاه های مرزی برای كامیون داران داخلی با قیمت آزاد عرضه می كند.

شفیعی افزود: بر اساس این تصمیم دولت، كامیون دارانی كه از خارج وارد كشور می شوند، زمانی می توانند برای تامین سوخت گازوئیل اقدام كنند كه ما به التفاوت آن را بپردازند.

شفیعی، همچنین یكی از برنامه های ستاد سوخت را افزایش نظارت بر كارت سوخت رانندگان خودروهای سنگین دانست و از این گروه از رانندگان خواست تا از امانت دادن و واگذاری كارت سوخت خود به دیگر رانندگان جدا خودداری كنند.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد سوخت مصرفی تعدادی از رانندگان خودروهای سنگین با پیمایش آنان مطابقت ندارد.

رئیس ستاد مدیرت حمل و نقل و سوخت كشور تاكید كرد: در صورتی كه این  روند ادامه یابد، كارت سوخت رانندگان  خاطی باطل می شود.
:
:
:
آخرین اخبار