تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۳۸۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اصلاح طلبان چرا قادر به معرفي نامزد نيستند؟
عضو مستعفي حزب مشاركت علت عدم معرفي نامزد از سوي اصلاح طلبان را تناقضات و تضادهايي دانست كه در ذهن آنها وجود دارد.

عباس عبدي كه پيش از اين رفتار راديكال طيفي از اصلاح طلبان را زيانبار و به بن بست رسيده توصيف كرده، در مصاحبه با فرارو مي گويد «اصلاح طلبان به دليل تناقضات و تضادهايي كه در ذهنيت آنها به وجود آمده فعلا قادر به معرفي فردي كه نامزد ممكني براي حضور درانتخابات باشد نيستند و يا حداقل از زماني كه بتوانند اين كار را به نحو مطلوبي انجام دهند گذشته است.»
 
همزمان محمدرضا خباز از اعضاي حزب اعتماد ملي با بيان اينكه «وقت كشي به صلاح اصلاح طلبان نيست و زمان در حال از دست رفتن است» به پايگاه اينترنتي «اميد» (حامي نامزدي محمدرضا عارف) گفت: براي خود اصلاح طلبان نيز سوال است كه چرا توجهي به زماني كه از دست مي دهند ندارند چرا كه سال 84 يكبار اين تجربه را داشته اند و تكرار آن عواقبي دارد.
 
وي با اشاره به ترديد خاتمي گفت: اگر قرار باشد كه آقاي خاتمي پا به عرصه انتخابات نگذارد بنابراين فرصت براي كانديداهاي ديگر در حال سپري شدن است بنابراين يكي از آسيب هاي تعيين تكليف نكردن كانديداي اصلاح طلبان مي تواند، عدم معرفي مناسب از سوي آنها باشد.
اين نماينده دور پيشين مجلس گفت: اين موضوع مي شود و اين آسيب هاي فراواني دارد.
 
وي ادامه داد: با اتلاف وقت از سوي اصلاح طلبان فرصت به دست رقيب براي قوي تر شدن مي افتد. در اين ميان نيز حتي برخي اصلاح طلبان نيز كه از معرفي كانديدا از سوي جناح خود مايوس مي شوند به سمت كانديداي اصولگرايي مي روند كه تا حدودي به جناحشان نزديك تر است و اين خود به نوعي ريزش ميان اصلاح طلبان محسوب مي شود.
 
وي در توضيح اين مطلب كه چرا تاكنون اصلاح طلبان از اجماع نتيجه اي نگرفتند، گفت: آقاي خاتمي در راس مجمع روحانيون است و طبق آنچه ما در جريان هستيم هنوز براي حضورشان به جمع بندي و نتيجه قطعي نرسيده اند.
 
در اين ميان در حالي كه قنبري نماينده اصلاح طلب مجلس احتمال داد خاتمي تا هفته آينده نظر خود را اعلام كند، سايت بهارنيوز نوشت: خاتمي به زودي با صدور بيانيه اي به گروه هاي اصلاح طلب براي نامزدي پاسخ احتمالا منفي خواهد داد.
 
در همين حال غلامحسين كرباسچي دبيركل كارگزاران و از مشاوران خاتمي ضمن مصاحبه با ايسنا اعلام كرد: مطمئناً كشوري كه بيش از 75 ميليون جمعيت دارد، اينگونه نيست كه تنها يك نفر لياقت رياست جمهوري را در آن داشته باشد، آقاي هاشمي و آقاي خاتمي شخصيت هاي برجسته و سرمايه هاي ملي كشور هستند، اما كاربرد اين افراد تنها نبايد در حوزه اجرايي باشد، در موقعيت هاي غيراجرايي مي توانند نقش گسترده تر و موثرتري ايفا كنند.
 
وي در پاسخ به اين سوال كه اگر مجموعه اصلاح طلبان به اين نتيجه برسند كه خاتمي گزينه مطلوب است، آيا از وي حمايت مي كنيد؟ گفت: مجموعه اصلاح طلبان به اين نتيجه نمي رسند. كارگزاران هم جزئي از اصلاح طلبان است. خودشان همچنين انگيزه اي ندارند. آقاي هاشمي و آقاي خاتمي خود مشوق اين هستند كه مجموعه اصلاح طلبان شخصي را از ميان خود انتخاب كند و روي آن فرد اجماع شود.
وي افزود: در گذشته نيز اگر ما از نامزدي آقاي هاشمي حمايت كرديم، نوعي عكس العمل به رفتارهاي جريانات سياسي بوده و خود آقاي هاشمي هم آن روز فرمودند اگر روي فردي لايق توافق شود ضرورتي به حضور من نيست.

منبع/ کیهان
:
:
:
آخرین اخبار