تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۳۳۹۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگاه های خوزستان سهمیه استخدامی ایثارگران را مدنظر داشته باشند
مدیرکل بنیاد شهید خوزستان گفت: دستگاه های خوزستان اختصاص سهمیه برای ایثارگران در آزمون های استخدامی خود را مدنظر داشته باشند.

 جاسم صفات با اشاره به اینکه استخدام افراد تحت پوشش این بنیاد از اولویت های این بنیاد است، اظهار کرد: خانواده شهدای تحت پوشش این بنیاد که به آنها خدمات داده می شود 17 هزار و 600 نفر است.



وی درباره خدمات ارائه شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به خانواده های شهدا توضیح داد: خدمات ارائه شده شامل همسران فرزندان و والدین شهدا است که تمام خدمات قوانین شامل آنها می شود.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان یادآور شد: از مجموعه آزادگان و جانبازان فقط شخص جانباز و آزاده تحت پوشش این خدمات قرار می گیرند. اما در خدماتی همچون آموزش، اردو و... این خدمات به همسر و فرزندان این عزیزان تسری پیدا می کند.

صفات گفت: در بحث استخدام نیز طبق ماده 44 قانون برنامه پنجم اکثر موارد قانونی مربوط به جامعه ایثارگران در این ماده نهفته است. بندهای الف، ب، وا، میم و ... که همه قابل اجرا هستند.

به گزارش مهر، این مقام مسئول پیش از این گفته بود که تا پایان سال 1392 همه فرزندان بیکار شهدا دارای شغل مناسب خواهند شد و این امر مستلزم این است که دستگاه های اجرایی استان در این خصوص با بنیاد شهید همکاری مناسبی داشته باشند.

وی افزود: در بند واو بحث اشتغال آمده است که 30 درصد سهمیه اشتغال دانشگاه دولتی شامل بنیاد شهید می شود و نوعا 25 درصد از آن با اولویت ایثارگری فرزند شهید و جانبازان از 70 درصد شروع و تا 25 درصد ادامه دارد.

صفات در ادامه گفت: پنج درصد مابقی نیز مخصوص همه ایثارگران است به این عبارت که ایثارگری که هم جبهه و هم جانباز زیر 25درصد بوده باشد.

به گفته وی، امدادگران و جهادگران از جهت استفاده از مزایای پنج درصد برای استخدام نیز جزوء جامعه ایثارگران به حساب می آیند.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان  گفت: در بحث استخدام هر دستگاه دولتی موظف است که هر چقدر استخدامی داشته باشد باید 25 درصد را برای بنیاد شهید تخصیص دهد. در قسمت دیگر که آزمون ورودی گرفته می شود در صورت شرایط مساوی خواهر، برادر و والدین شهید می توانند از مزایای ایثارگری به جهت آن پنج درصد استفاده کنند.

به گزارش مهر، بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد غیر دولتی که تحت نظارت عالیه مقام معظم رهبری است. بنیاد شهید انقلاب اسلامی در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸، بر اساس فرمان امام  خمینی که شامل ۱۰ بند بود برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شهدا و همچنین رسیدگی به امور معلولان و آسیب دیدگان انقلاب اسلامی تشکیل شد.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
0
2
پس حالا حالا ها ما استخدام نمی شیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
0
1
خدا کند روزی شاهد پارتی بازی باند بازی ق ... ................. درخوزستان نباشیم...................
داودی نجف ابادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
1
0
امیدوارم در استخدام نفت قبول شویم.
:
:
:
آخرین اخبار