تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۳۹۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جايزه وزنه‌بردار سال جهان به رضازاده اهدا شد
 جايزه بهترين وزنه‌بردار سال جهان در غياب بهداد سليمي به رضازاده اهدا شد.

بهداد سليمي که در رقابت‌هاي المپيک لندن با اقتدار موفق به کسب يکي از با ارزش‌ترين مدال‌هاي طلاي بازي‌ها شد، در نظرسنجي سايت فدراسيون جهاني وزنه‌برداري بالاتر از ايلين ايليا، وزنه‌بردار سرشناس قزاقستاني‌ها ايستاد و عنوان بهترين وزنه بردار سال 2012 را از آن خود کرد.

 وي به دليل عدم حضور در مراسم اهداي جوايز به بهترين وزنه‌برداران جهان در ازبکستان از کسب اين جايزه بازماند تا حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه‌برداري کشورمان به نيابت از طرف وي، جايزه بهترين وزنه‌بردار مرد جهان را دريافت کند.

بهداد سليمي که در سه سال گذشته عناوين با ارزشي چون دو طلاي جهاني 2010 و 2011، طلاي المپيک 2012، دو طلاي قهرماني آسيا 2011 و 2012 و طلاي بازي‌هاي آسيايي 2010 را از آن خورده کرده است، پيش از اين در سال 2010 نيز از سوي فدراسيون جهاني وزنه‌برداري عنوان بهترين وزنه‌بردار سال جهان را به خود اختصاص داده بود.

در نظرسنجي براي انتخاب بهترين وزنه‌بردار سال 2012 بيش از 1300 کاربر اينترنتي شرکت کردند و پس از بهداد سليمي از ايران و ايلين ايليا از قزاقستان، آدرين زيلينسکي از لهستان که در رقابت با کيانوش رستمي مدال طلاي دسته 85 کيلوگرم المپيک را به دست آورد به عنوان سومين وزنه بردار برتر سال 2012 انتخاب شد.

هر چند اميد اول قزاق‌ها، يعني ايلين ايليا در رقابت با بهداد سليمي ناکام ماند، اما در بخش زنان هر سه وزنه بردار برتر سال 2012 از قزاقستان بودند. زوالفيا چينشانلو، مايا منزا و سوئيتلانا پودوبدوآ وزنه‌برداران زني بودند که عناوين اول تا سومين بهترين‌هاي سال 2012 ميلادي را از آن خود کردند.

مراسم اهداي جوايز برترين‌هاي وزنه‌برداري جهان در حاشيه رقابت‌هاي وزنه‌برداري نوجوانان جهان در ازبکستان و با حضور تاماش آيان، رئيس فدراسيون جهاني و مسئولان سياسي و ورزشي کشور ميزبان برگزار شد.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار