تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۳۴۰۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه عزاداری فاطمیه دوم دانشگاه‌های کشور
هیئات مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور که وابسته به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هستند در ایام الله، ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه اطهار(ع) برنامه‌های سخنرانی و عزاداری متناسب با ایام مناسبت‌های مذهبی برای نشر معارف والای اهل بیت ترتیب می‌دهند.

هیئات دانشجویی بسیاری مانند سال‌های گذشته با هماهنگی مدیریت تشکل‌های دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اقدام به برگزاری جلسات سخنرانی با حضور وعاظ نامی کشور و همچنین برقراری نمایشگاه‌های پوستر، کتاب و عکس و نرم افزار در محوطه و مساجد دانشگاه‌ها کرده‌اند. برنامه‌های برخی دانشگاه‌ها به شرح ذیل است:

دانشگاه امیرکبیر

هیئت رهروان شهدای دانشگاه امیرکبیر مراسم سوگواری سرور و سالار بانوان جهان را از 20 فروردین به مدت سه شب در مسجد این دانشگاه برگزار می‌کند. در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود حجت الاسلام علیرضا پناهیان مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سخنرانی می‌کند و سپس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت مداحی می‌کنند.

دانشگاه صنعتی شریف

هیات الزهرا دانشگاه صنعتی شریف از فردا 21 فروردین به مدت 5 شب مراسم سوگواری  دخت مکرم نبی اسلام را در مسجد این دانشگاه برگزار می‌کند. این مراسم با قرائت دعا و نیایش قبل از نماز مغرب و عشا آغاز می شود و بعد از نماز حجج اسلام روحی و فاطمیان سخنرانی می‌کنند و برنامه با مداحی ذاکران اهل بیت ادامه پیدا می‌کند. از 26 تا 28 فروردین نیز مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد این دانشگاه برگزار می‌شود. نمایشگاه فروش کتاب و نرم افزار های مذهبی به مناسبت این ایام در محوطه این دانشگاه دائر است.

دانشگاه خواجه نصیر

مراسم قرائت زیارت حضرت فاطمه زهراء(س) و اقامه عزا از 19 فروردین تا 26 این ماه  هر روز قبل از نماز ظهر و عصر در نمازخانه هوا فضای این دانشکده با  سخنرانی حجت الاسلام حامد رضایی مسئول دفتر نهاد رهبری در این دانشکده برگزار می‌شود. شنبه 24 فرورین مراسم ایام فاطمیه در دو دانشکده عمران و علوم پایه برای دانشجویان بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشکده عمران برگزار می شود. دوشنبه 26 فروردین مراسم عزاداری برای دانشجویان دانشکده مکانیک این دانشگاه بعد از نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد. همچنین مراسمی در تاریخ 26 تا 28 فروردین در دانشکده برق شب‌ها با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی از ساعت 18 آغاز می‌شود.

دانشگاه امام صادق(ع)

مراسم عزای فاطمی با عنوان "روضه فاطمیه " از 22 تا 24 فروردین در مسجد دانشگاه امام صادق اجرا می‌شود. این مراسم از ساعت 18 آغاز شده و در آن حجج اسلام علیرضا پناهیان، حائری زاده و سرلک و و مداحی حاج میثم مطیعی برگزار می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار