تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۴۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضرورت ورود نخبگان به عرصه انتخابات شورا
استاندار خوزستان بر ضرورت ورود نخبگان و افراد توانمند به عرصه انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان تاکید کرد.

سید جعفر حجازی ظهر دوشنبه در نخستین نشست خبری خود در سال 92 با اشاره به آغاز ثبت نام شوراهای شهری و روستایی در استان اشاره کرد و گفت: ثبت نام از متقاضیان انتخابات شوراهای شهر و روستا از 26 فروردین ماه آغاز و تا اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

نشست خبری استاندار خوزستان

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و اثر گذاری فعالیت شوراها در توسعه شهرها و استان اظهار کرد: با توجه به تجربه 15 ساله فعاليت شوراها در شهرها و روستاها، ‌سطح انتظارات و توقعات مردم از شوراها بسيار متفاوت شده و اين نهاد نوپا در طول فعاليت، تجربيات مثبت و منفی بسياری برای مردم باقي گذاشته است.

حجازی افزود: در حالی که در بسیاری از استانهای کشور شوراهای شهر و روستا در تحول و عمران و آبادی نقش تاثیر گذاری داشته اند اما در دوره گذشته شوراها در استان خوزستان موفق عمل نکرده اند.

وی با اشاره به به اینکه از سال 86 تا کنون به طور مستقیم 700 میلیارد تومان و به صورت غیر مستقیم بیش از یکصد میلیارد تومان از استانداری خوزستان به شهرداری کمک شده است، افزود: این در حالی است که شهرداری در تجهیز منابع جدید درآمدی و سرمایه گذاری موفق نبوده است.

حجازی با تاکید بر اینکه به این دلیل چهره شهرها در استان خوزستان تغییر نکرده است، گفت: متاسفانه عملکرد شوراها در عدم عمران و آبادانی شهرها بی تاثیر نبوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت حضور نخبگان خوزستان در انتخابات شورای شهر و روستا، افزود: افرادی باید برای انتخابات شورای شهر و روستا کاندید شوند که توانمند و موفق باشند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی به منظور مشارکت افراد نخبه و توانمند استان در انتخابات شوراها گفت: باید سطح فرهنگی مردم در انتخابات بالا رود و افرادی انتخاب شوند که خود را در مقابل توقعات و انتظارات مردم مسئول بدانند.

حجازی با بيان اينكه نبايد نگاه قوميتي در حوزه‌ شوراها ورود كند، افزود: بايد اين توقع برای انتخاب نخبگان توانمند در مردم ايجاد شود و در اين صورت كانديداهای ضعيف به طور خودكار از ثبت نام منصرف می شوند.

آغاز دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت از هفته آینده

استاندار خوزستان در بخش دیگر سخنان خود به آغاز دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت ازهفته آینده اشاره کرد و گفت: استان سمنان نخستین استان مورد نظر دولت برای سفرهای استانی است.

وی با بیان اینکه این دور از سفر هیات دولت به منظور بررسی مصوبات مشکل دار سفرهای گذشته صورت می گیرد، افزود: به این ترتیب تفاوت این سفر با سفرهای گذشته در این است که امکان حضور در تمام شهرهای استان نیست.

حجازی تصریح کرد: در این سفر هیات دولت نسبت به بررسی مشکلات واحدهای صنعتی ، وضعیت کشاورزی و معدن اقدام می کند همچنین چهار بیمارستان در شهرهای رامهرمز، مسجد سلیمان، ماهشهر و گتوند افتتاح می شوند.

وی در خصوص زمان حضور رئیس جمهور و سفر هیات دولت به استان خوزستان گفت: با توجه به گرمای هوا در استان پیش بینی می شود سفر هیات دولت به استان جزو اولین سفرهای دور چهارم باشد.

تحقق شعار حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی

استاندار خوزستان در بخش دیگر سخنان خود مهمترین برنامه کاری سال جدید را تحقق شعار حماسه سیاسی حماسه اقتصادی عنوان کرد و گفت: در این راستا استفاده از ظرفیت مردم و فراهم کردن بسترهای لازم برای مشارکت مردم در امور اقتصادی ضروری است.

وی با اشاره به تحریم های صورت گرفته، تصریح کرد: به منظور تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و خلق حماسه سیاسی حماسه اقتصادی لازم است پتانسیل های کشاورزی، صنعت و معدن استان بیش از گذشته تقویت شوند.

حجازی محور فعالیت اصلی سال جاری را توسعه اقتصادی در قالب حماسه عنوان کرد و گفت: این مهم با استفاده از ظرفیت مردم برای سرمایه گذاری و به کار گیری پتانسیلهای موجود محق می شود.

وی تصریح کرد: افزایش فرصت های شغلی در استان از طریق توسعه اقتصادی و با مشارکت مردم در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات تحقق می یابد.

ورود هشت میلیون مسافر نوروزی به خوزستان

 استاندار خوزستان همچنین با اشاره به وضیت سفرهای نوروزی گفت: امسال اقبال عمومی برای سفرهای نوروزی بیشتر بوده به طوری که مسافرتهای نوروزی سال جدید نسبت به سال گذشته در کشور 71 درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه 55 درصد سفرها با اقامت همراه بوده است، افزود: از این رقم تنها 30 درصد اقامتها در اماکن عمومی بوده است.

حجازی همچنین با اشاره به ورود بیش از هشت میلیون و 173 هزار نفر مسافر نوروزی به استان خوزستان گفت: در این بخش استان خوزستان استان ششم تا هفتم کشوری است.

وی با بیان اینکه از تعداد مسافران نوروی قریب به شش میلیون نفر به وسیله خودرو شخصی اقدام به مسافرت کرده اند، افزود: دو میلیون نفر از طریق اتوبوس و 105 هزار نفر نیز با قطار به استان خوزستان سفر کرده اند.

حجازی تصریح کرد: از هشت میلیون مسافر نوروزی در استان خوزستان بیش از سه میلیون و 167 هزار نفر در اقامتگاههای اماکن عمومی مستقر شدند.

وی با اشاره به خدمات دهی آموزش پرورش در بخش اسکان مسافران نوروزی گفت: بیشترین اقامت در مدارس استان خوزستان بوده که در این راستا بهترین خدمات با قیمت ارزان به مسافران ارائه شده است.

استاندار خوزستان به کاروانهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: در حالی که درسال 84 کل ورودی راهیان نور به استان خوزستان تنها 380 هزار نفر بوده این رقم در سال گذشته به چهار میلیون و 200 هزار نفر و امسال به شش میلیون و 400 هزار نفر افزایش یافته است.

وی بیشترین حضور کاروانهای راهیان نور را در یادمان شلمچه عنوان کرد و گفت: روزانه به طور متوسط 60 هزار نفر به شلمچه وارد شد و از این یادمان بازدید کرده اند.

حجازی اظهار کرد: یادمانهای فتح المبین با 890 هزار بازدید کننده و یادمان فکه با 800 هزار بازدید کننده در مرتبه های بعدی پربازدیدترین مناطق عملیاتی استان خوزستان قرار گرفته اند.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: شورا1392 ، شورا92
:
:
:
آخرین اخبار