تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۳۴۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رتبه اول خوزستان در کاهش تصادفات فوتی

معاون راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: خوزستان در ایام نوروز مقام اول در زمینه کاهش تصادفات فوتی را به خود اختصاص داد.

جهانبخش امانی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: به طور معمول 60 درصد از فوتی‌های جاده‌ای کشور در 8 استان اتفاق می‌افتد که خوزستان بین این 8 استان کمترین فوتی‌ ناشی از تصادفات را داشت.

معاون راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان افزود: با توجه به اینکه اکثر جاده‌های استان عمدتاً یک طرفه هستند، تصادفی منجر به فوت در این جاده‌ها مشاهده نشد؛ بلکه تمام تصادفات فوتی در جاده‌های دو طرفه استان گزارش شد.

وی عنوان کرد: مراکز راهداری ما سال گذشته به ویژه در فصل سرما و ایام نوروز به طور 24 ساعته مشغول به فعالیت بودند و همین امر باعث شد که مشکلی در راه‌ها به وجود نیاید.

امانی افزود: همچنین در بحث حریم راه‌ها، روشنایی جاده‌ها، نصب چراغ‌های چشمک‌زن و دوربین‌های پیشرفته، تعمیرات گاردریل و اجرای طرح مدیریت و آرام‌سازی ترافیک در ایام نوروز، فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال 92 بحث ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات را در دستورکار داریم، ادامه داد: در ایام نوروز گشت‌های راهداری به 36 دستگاه ارتقا یافتند و کشیک‌های نوروزی در ادارات به صورت 24 ساعته فعالیت داشتند.

معاون اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده آبادان به بندر امام بود که با تلاش‌های صورت گرفته این جاده یک هفته پیش از تعطیلات نوروز یک‌طرفه شد. همچنین زیرگذر اندیمشک به عنوان یک نقطه حادثه‌خیز بازگشایی و 7 کیلومتر به جاده یک‌طرفه شوش‌تر – ملاثانی اضافه شد.

معاون راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: در ایام نوروز سال گذشته 52 فقره تصادف فوتی صورت گرفت که تعداد متوفیان در این حادثه‌ها 63 نفر اعلام شد؛ این در حالی است که در سال جاری از 25 فقره تصادفی که اتفاق افتاد، 29 نفر جان خود را از دست دادند.

امانی گفت: در ایام نوروز امسال بیشتر تصادفات فوتی در جاده‌های دو طرفه محورهای قیزانیه، هفتکل، باغملک، ایذه، دهدز، سد کارون 4، پل‌زال اندیمشک و جاده شوش‌تر به دزفول بوده است.

وی در پایان خاطرنشان ‌کرد: خسارات ناشی از تصادفات در کشور 4 درصد درآمد ناخالص ملی و معادل 19 هزار میلیارد تومان در سال است. همچنین 85 درصد عامل اصلی تصادفات مرگبار جاده‌ای در دنیا، عامل سرعت است که ایران در بین 20 کشور خاورمیانه، رده ششم را دارد.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
0
3
باسلام: از این اقای محترم سوال کنید جاده شوش به دزفول تا روستای حمید که کمتر از ده کیلومتر است کی ایمنی وگاردگذاری وپلهای آن همسطح وپل دوم روی رودخانه دزکی ساخته میشود آیا برای اجرای این خدمات ده سال وقت کم نیست .وجطور است که راه ترابری دزفول جاده آنطرف رودخانه را چهاربانده وایمنی کرده اما راه ترابری شوش در این مورد کم کار است مگر ما در دوکشور مجزازندگی میکنیم ؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار