تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۴۱۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تهران و خوزستان در صدر نیکوکاری
رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر با اعلام اینکه در طرح فرشتگان رحمت ۴۱ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است مردم تهران و خوزستان را در صدر نیکوکاری اعلام کرد.

مهر فرحناز رافع صبح چهارشنبه در نشست خبری با تشریح اجرای طرح فرشتگان رحمت در ایام نوروز ۹۲ گفت: سال گذشته ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کل مبلغ نقدی و غیرنقدی در طرح فرشتگان رحمت شد که در مجموع توانستیم ۱۰۶ هزار خانوار نیازمند که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی نبودند را حمایت کنیم. ولی امسال نقطه هدفمان را روی ۴۰ میلیارد تومان معطوف کردیم. البته رسیدن به این مبلغ از نظر برخی کارشناسان هلال احمر غیرممکن بود ولی جمع آوری ۴۱ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان کمک مردمی در طرح فرشتگان رحمت رکورد جدیدی از همت ایرانیان در دستگیری از نیازمندان برجای گذاشت.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با بیان اینکه متاسفانه برخی از استانداریها هیچگونه کمکی برای این طرح نکردند گفت: نکته قابل تامل این است که در سال جاری مردم بیشترین کمک را در این طرح کردند که بر اساس آمارها مردم تهران، خوزستان در صدر نیکوکاری قرار دارند.

رافع گفت: در این طرح ۱۱۹۲ خانه داوطلب و ۱۵ هزار و ۳۷۲ داوطلب همراه با ۱۸۰۰ نفر از کارکنان سازمان داوطلبان در طرح فرشتگان رحمت حضور داشته و با تهیه سبدهای ارزاق شامل تن ماهی، برنج، ماکارانی، رب گوجه فرنگی، جبوبات و غیره تعداد ۴۲۰ هزار سبد ارزاق را میان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نیازمند توزیع کردند.

بر اساس این گزارش هر چند در سال ۹۱ هلال احمر هیچگونه صندوقی برای جلب کمکهای مردمی در نظر نگرفت ولی مردم نیکوکار ایران رکوردی بی سابقه را در کمکهای مردمی ثبت کردند که این مبلغ دور از انتظار جمعیت هلال احمر بوده است.

در گزارش رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر آمده است: برخی استانهای کشور چندین برابر سهمیه در نظر گرفته شده مبلغ جمع آوری کرده و به تعداد بیشتری خانوار نیازمند کمک کرده اند که نشان از مدیریت و توانایی داوطلبان و مدیران هلال احمر آن استان دارد.

استانهایی که چندین برابر بیشتر از سهم خود در طرح مشارکت داشتند
نام استان مبلغ جمع آوری شده درصد تحقق طرح
قزوین ۲ میلیارد تومان ۳۱۷ درصد
گلستان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ۲۵۲ درصد
خراسان جنوبی ۶۳۶ میلیون تومان ۱۸۱ درصد
خوزستان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ۱۷۷ درصد

البته غیر از این ۴ استان سایر استانها هم با رشد ۱۰۰ درصدی و بیشتر از آن در جمع آوری و توزیع طرح مشارکت داشته اند. ولی در این میان برخی از استانها را می توان به عنوان استانهایی که بیشترین مبلغ را جمع آوری کرده اند اعلام کرد:

استانهایی که بیشترین مبلغ را جمع آوری کرده اند
رتبه نام استان مبلغ جمع آوری شده به تومان
۱ تهران ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون
۲ خوزستان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون
۳ آذربایجان شرقی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
۴ گلستان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون
غیر از کمکهای مردمی و کمک شرکتها و سازمانهای خصوصی استانداریها هم سهم مهمی در تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح فرشتگان رحمت داشته اند ولی در این میان برخی استانها هیچ کمکی برای اجرای این طرح نکردند.

نهادهای دولتی و استانداریهایی که به طرح فرشتگان رحمت کمک نکردند
البرز لرستان سیستان بلوچستان
تهران گلستان خراسان جنوبی
هرمزگان قم زنجان
کردستان آذربایجان غربی
فارس کهگیلویه و بویر احمد همدان

همچنین استانداری ها و سازمانهای دولتی در برخی از استانها کمکهای بسیار خوبی برای این طرح کردند که می توان به استانهای آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمان، گیلان، چهارمحال بختیاری، اصفهان، ملزندران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، البرز، کرمانشاه و مرکزی اشاره کرد.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار