تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۴۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیانیه تهامی علیه فیروزی؛
جنجالی دیگر در فوتبال آبادان/ دو همبازی سابق از خجالت هم درآمدند
شما در طول مدتی که سر کار بودید از مدیران تعریف و تمجید می کردید ولی حالا انتقاد می کنید. سقوط صنعت نفت کار مشترک حضرتعالی و مربیان پرتغالی و مدیران قبلی بود که باید جواب‌گوی مردم آبادان باشید.
سید ابراهیم تهامی بازیکن سابق فوتبال آبادان و تیم ملی ایران در پاسخ به صحبت‌های علی فیروزی سرمربی سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که در انتهای خبر آمده است بیانیه‌ای منتشر کرده و آن را در اختیار سایت مشرق قرار داد.

متن بیانیه تهامی به صورت زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من سید ابراهیم تهامی دل سوخته فوتبال آبادان هستم و از زمین های خاکی و داغ آبادان به پیراهن پر افتخار تیم ملی ایران رسیدم و شما آقای فیروزی درست می گویید من عددی نیستم اما خاک پای مردم آبادان وایران هستم و خوشحالم و خدا را شکر می کنم بعنوان یک آبادانی در صعود تیم ملی به جام جهانی در استرالیا  نقش داشتم و دل میلیون‌ها ایرانی در سرتاسر جهان  شاد کردم.
در برنامه 90 گوشه ای از حقایق تلخ فوتبال ایران را با صداقت بیان کردم اما من دلم برای  مردم محروم و مظلوم و با فرهنگ آبادان که تنها دل خوشی آنها صنعت نفت است  می سوزد و تمام انتقادهای من از سر دلسوزی است و چقدر با احساسات این مردم بازی شده؟
آقای فیروزی شما مهره سوخته نیستید بلکه پخته هستید که این حرف‌ها را می زنید و با ادبیات نادرست هر کسی را خطاب قرار می دهید. شما هم‌بازی من بودید و در صحبت‌هایتان از من به‌عنوان یکی از بهترین‌های ایران و آبادان یاد کردید ولی این را بدانید که مسئولین نفت خیلی لطف کردند و از یک تیم دسته دومی شما را سرمربی یک تیم لیگ برتری که 13 سال با آن غریبه بودید  انتخاب کردند و اگر محبوب مردم آبادان بودید در این 13 سال یک‌بار نام شما را صدا می زدند.
شما در طول مدتی که سر کار بودید از مدیران تعریف و تمجید می کردید ولی حالا انتقاد می کنید. سقوط صنعت نفت کار مشترک حضرتعالی و مربیان پرتغالی و مدیران قبلی بود که باید جواب‌گوی مردم آبادان باشید.
در پایان امیدوارم  با درایت آقای گودرزی  و حمایت مردم دوباره شاهد صعود صنعت نفت به لیگ برتر باشیم.

یا علی مدد خادم صادق مردم آبادان سید ابراهیم تهامی

*******
صحبت‌هایی که تهامی به آن واکنش نشان داد

 حرف‌های جنجالی ابراهیم تهامی درباره مربیان نفت آبادان و تاکیدش بر این‌که از همه آن‌ها سر‌تر است باعث شد تا علی فیروزی مربی سابق نفت آبادان در مقام پاسخگویی، نکاتی را به تهامی یادآوری کند.

فیروزی در گفتگو با گل گفت: «نیازی به جواب دادن من نیست. همه تهامی را در برنامه ۹۰ دیدند. این صحبت‌های تهامی هم مثل‌‌ همان برنامه ۹۰ است. او عددی نیست که من با او دهان به دهان شوم. فقط برای دفاع از خودم باید بگویم نفت نوین در حال سقوط نبود که من به نفت آبادان آمدم. این تیم، تیم پنجم جدول بود که فاصله‌اش با تیم‌های بالایی خیلی کم بود. ضمن این‌که در نفت نوین از بازیکنان بومی و جوان استفاده کردم تا آن‌ها پشتوانه‌ای باشند برای آینده نفت آبادان. این را هم بگویم من در این فوتبال آدم ندارم. اگر آدم داشتم ۱۲ سال بدون تیم نمی‌ماندم. سال ۱۳۷۸ که از نفت رفتم همین اواخر سال گذشته برگشتم. اگر آدم داشتم ۱۴سال از نفت دور می‌ماندم؟ وقتی تیم را به تهامی نمی‌دهند چرا وصلش می‌کند به مسائل سیاسی؟»

فیروزی در ادامه می‌گوید: «یک بار هم وقتی دو سال پیش سرمربی استقلال اهواز شدم تهامی علیه من حرف زد اما وقتی مرا دید گفت من این مصاحبه را انجام ندادم و این حرف‌ها را نزدم. او عادت دارد زیر حرف‌هایش بزند. الان هم مطمئنم اگر مرا ببیند می‌گوید من این حرف‌ها را نزدم. امیدوارم این بار زیر حرف‌هایش نزند. البته من همیشه با احترام نسبت به همشهری‌هایم حرف زده‌ام اما وقتی او این صحبت‌ها را انجام می‌دهد باید بگویم عددی نیست که دهان به دهانش شوم. همیشه گفته‌ام او از بزرگان فوتبال آبادان است و کاش روزی هدایت نفت آبادان را به او بدهند اما او باید در صحبت کردنش دقت کند و حرمت‌ها را نگه دارد»
از فیروزی می‌پرسیم آیا مهره سوخته‌ای که این‌گونه پاسخ می‌دهد: «رنگم سوخته است ولی مهره سوخته نیستم! البته چون فامیلی‌ام مثل اسم فیروز کریمی است، من هم مثل او کمی شوخی می‌کنم.»
:
:
:
آخرین اخبار