تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۴۵۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استفاده ازآسفالت با دماي ذوب80درجه دراهواز
مديرعامل سازمان عمران شهرداري اهواز گفت: به منظور بالا بردن كيفيت آسفالت خيابان‌ها، آسفالت پليمري با نقطه ذوب حدود 80 درجه در معابر پر تردد و هسته مركزي شهر براي تابستان سال جاري اهواز استفاده خواهد شد.
 
سعيد باب‌المراد اظهار كرد: در سال گذشته 250 هزار تن آسفالت معادل يك ميليون و 800 هزار مترمربع به ضخامت 5 سانتي‌متر در اهواز انجام شد و براي سال جاري نيز اجراي عمليات 400 هزار تن آسفالت برنامه‌ريزي شده است كه در خيابان‌هاي اصلي با ضخامت 7 سانتي‌متر و در خيابان‌هاي فرعي با ضخامت 5 سانتي‌متر انجام خواهد شد.
 
وي با بيان اين‌كه در شرايط آب و هوايي شهر اهواز بايد آسفالت با مقاومت بالا استفاده شود، افزود: آسفالت معمولي در نقاط پرتردد و اصلي شهر اهواز در دماي بالا و حدود 60 درجه شل شده و موجب لغزندگي‌ مي‌شود؛ بنابراين تلاش شده كه در خيابان‌هاي اصلي شهر، بيشتر از آسفالت پليمري استفاده شود كه نقطه ذوب آن به 80 درجه مي‌رسد.
 
باب‌المراد با بيان اين‌كه از اين نوع آسفالت، به ويژه دور ميدان‌ها و سر پيچ‌ها استفاد مي‌شود، گفت: استفاده از آسفالت پليمري علاوه بر مقاومت بالا، دوام بسياري دارد و خط‌كشي نيز به راحتي روي آن انجام مي‌شود و ماندگاري بيشتري دارد.
 
مديرعامل سازمان عمران شهرداري اهواز گفت: آسفالت خيابان سلمان‌فارسي با توجه به نزديكي به نوروز و ضرورتي كه در سامان دهي اين خيابان هسته مركزي شهر وجود داشت؛ براي كوتاه مدت انجام شد ولي براي تابستان در اين خيابان نيز از آسفالت پليمري استفاده خواهد شد.
 
وي تصريح كرد: با توجه به شرايط موجود، هنوز كارهاي عمراني بسياري در اين خيابان وجود دارد كه با پايان كار پروژه قطار شهري، انجام خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار