تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۳۴۵۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاسخگويي آنلاين به استعلام هاي انتخابات
مديركل ثبت احوال خوزستان با بيان اين‌كه بيش از 100 دفتر ICT روستايي در سطح استان فعال است، گفت: افزايش اين دفاتر به منظور ارايه خدمات ثبت احوال به روستاييان در دستور كار برنامه سال 92 قرار گرفته است.

بهنام مريدي اظهار كرد: با امضاي تفاهم‌نامه‌اي با اداره‌كل پست؛ راه‌اندازي دفاتر ICT روستايي و همچنين دفاتر پيشخوان در سال 92 عملياتي خواهد شد، در اين دفاتر كليه عمليات مربوط به ثبت احوال انجام مي‌شود و نيازي به مراجعه روستاييان به شهرها نيست.
وي ادامه داد: عملياتي كردن صدور كارت‌ ملي هوشمند از اولويت‌هاي مهم سال 92 ثبت احوال است؛ پش از اين هم اعلام شده بود خوزستان نخستين استان كشور است كه آرشيو الكترونيكي خود را تكميل كرده و آمادگي لازم براي اجراي اين عمليات را دارد.
مديركل ثبت احوال خوزستان اظهار داشت: با آغاز صدور كارت‌ ملي هوشمند، عوامل اجرايي انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در اولويت دريافت كارت ملي هوشمند قرار مي‌گيرند و پس از آن نيز اولويت با خانواده شهدا و جانبازان است.
مريدي با اشاره به بهره‌برداري از آرشيو الكترونيكي در سال 92، عنوان كرد: اين اقدام يكي از برنامه‌هاي مهم و اولويت اصلي امسال ثبت احوال خوزستان است. با اجرايي كردن اين برنامه‌، عمليات ثبت احوال در هر نقطه از استان قابل انجام است و اقدامات با كمترين هزينه‌هاي پستي و بدون انجام مراجعه‌هاي متعدد از يك شهر به شهر ديگر انجام خواهد شد.
وي گفت: پس از اين مبناي ثبت احوال براي استعلام در خصوص صدور شناسنامه و كارت ملي، پايگاه داده‌هاي جمعيتي استان و بايگاني‌هاي ثبت احوال نخواهد بود؛ با اقدامات موثري كه در اين بخش انجام شد، مبناي اين استعلام‌ها در سال 92، پايگاه داده‌هاي جمعيتي كل كشور است. با فراهم شدن امكان وصل ثبت احوال به صورت آنلاين به پايگاه داده‌هاي جمعيتي كشور، استعلام‌ها انجام خواهد شد.
مديركل ثبت احوال خوزستان گفت: با توجه به اين‌كه انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در پيش است، بخش پاسخگويي به استعلام انتخابات بر عهده ثبت احوال است، بدين منظور پاسخگويي به اين استعلام نيز از حالت دستي خارج شده و استعلام‌ها به صورت آنلاين پاسخ داده مي‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار