تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۴۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ممانعت ازسوزاندن‌کاهکلش مزارع گندم شوشتر

فرماندار شوشتر خواستار ممانعت از سوزاندن کاهکلش مزارع شهرستان پس از برداشت گندم شد و گفت: باید در این باره به کشاورزان اطلاع‌رسانی شود.

  حیدر نجفی در جلسه ستاد برداشت محصول گندم این شهرستان اظهار کرد: باید به کشاورزان درباره عواقب سوء سوزاندن کاهکلش باقیمانده گندم مزارع اطلاع‌رسانی کرد و در این باره همه باید در بخش آموزش فعالیت کنند.

وی با اشاره به عواقب سوء این اقدام ادامه داد: سوزاندن این کاهکلش باعث می‌شود تا برخی آنزیم‌های موجود در زمین از بین بروند و خاک‌ورزی زمین با مخاطره روبرو شود.

نجفی تاکید کرد: با این معضل باید به صورت جدی و ابتدا با آموزش‌های مورد نیاز و سپس به صورت قهری برخورد کرد تا از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

*محیط زیست در این مسئله نقش ایفا کند

فرماندار شوشتر خاطرنشان‌کرد: نقش سازمان محیط زیست در این‌باره بسیار تعیین کننده است و باید در این مسئله ایفای نقش کنند تا این معضل روز به روز کاهش یابد.

نجفی با اشاره به اینکه مشکلات گندم‌کاران را به جد پیگیری می‌کنم، اضافه کرد: مشکلات گندم‌کاران و مراکز خرید را به جد پیگیری خواهم کرد تا معضلات در این باره به حداقل کاهش یابد.

وی افزود: مشکل تامین انبار برای ذخیره گندم را نیز با مذاکرات امروز و روزهای آینده با برخی مدیران کل حل خواهم کرد و از این نظر مشکل خاصی وجود ندارد.

*کمباین‌داران مواظب باشند

نجفی ادامه داد: کمباین‌داران در بخش مسائل امنیتی مواظب شرایط باشند و برای برقراری امنیت برای فعالیت آن‌ها از همه توان استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: مرکز پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان شوشتر باید برای تامین سوخت مورد نیاز کمباین‌های مهاجر به شهرستان شوشتر اقدام کند و از نظر میزان سوخت نباید با مشکل خاصی مواجه شویم.

مرجع / فـارس
برچسب ها: مزارع گندم ، شوشتر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
عباس
|
Germany
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
0
فرماندار محترم چرا در خصوص آتش زدن مزارع نیشکرکشت وصنعت امام خمینی(ره) خواستار ایفای نقش محیط زیست نشده؟آیا فقط از قوه قهریه باید بر علیه مردم استفاده کرد؟اگر فرماندار محترم از جاده شوشتر به شعیبیه بازدید نماید می بیند که چگونه تریلرهای حمل نیشکر کشت وصنعت امام(ره) بدون چادر کشیدن روی محموله خود و پرتاب نی درسطح جاده و روی وسایل نقلیه مردم چه منظره زشتی در طول این جاده بوجود آوردند خواهشمند است این موارد را با فرماندار محترم در میان گذاشته و در خصوص تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی فرمایند
:
:
:
آخرین اخبار