تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۴۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اراضی گتوند شوشتر شور شده‌اند/ پاسخ‌ وزیر نیرو قانع کننده نیست

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: زمین‌های دشت عقیلی به واسطه احداث سد گتوند شور شدند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی اظهار کرد: زمین‌های اراضی سد گتوند در بخش عقیلی شهرستان گتوند به شدت شور شده‌اند و کاهش برداشت محصول از این اراضی خود نشان از تاثیرات منفی احداث سد گتوند در این منطقه است.

وی افزود: در این باره بارها به مسئولان مرتبط تذکر داده‌ام و با طرح سئوال از وزیر نیرو در کمیسیون انرژی جویای مسائل هستم ولی وزیر در این باره پاسخ‌های قانع کننده نمی‌دهد.

سادات ابراهیمی با اشاره به مشکلاتی که این سد برای مردم در شهرستان‌های شوشتر و گتوند ایجاد کرده است، ادامه داد: خسارت جدی به اراضی ملی اعم از باغات، مزارع و ... وارد شده است و باید در این باره پاسخ‌های قانع کننده‌ای ارائه شود.

*وزیر نیرو باید درباره پل گرگر شوشتر پاسخگو باشد

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان در ادامه تصریح کرد: چهار سال از ویرانی بخش‌هایی از پل گرگر می‌گذرد ولی هنوز مرمت این پل به پایان نرسیده است و باید در این باره اقدامی سریع کرد.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو باید در این باره پاسخگو باشد، اضافه کرد: وزیر نیرو شخصاً از این پل بازدید کرده است و بارها نیز در جریان مرمت آن قرار گرفته است ولی هنوز روند مرمت این پل لاک پشتی است.

سادات ابراهیمی گفت: مردم دیگر تحمل ترافیک سنگین و قطع ارتباط با بخش‌هایی از شهر را ندارند و مسئولان در وزارت نیرو باید پاسخی قانع کننده برای تاخیر در بازگشایی کامل این پل ارائه کنند.

*وضعیت تونل بلیتی مناسب نیست

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قرار بود در سال‌های گذشته قسمتی و در سال 91 بخش دیگر از تونل بلیتی مرمت شود ولی این اقدام نیز در دستور کار قرار نگرفته است.

وی گفت: این تونل در سطح شهرستان شوشتر تهدید بالقوه است و باید در اسرع وقت استحکام بخشی شده تا از وقوع حوادث سال‌های قبل در سطح شهرستان شوشتر جلوگیری شود.

وی افزود: بخشودگی سهم مشارکت کشاورزان در احداث کانال‌های آبیاری در زمین‌های کشاورزی از جمله مسائلی بود که در جلسه قبل کمیسیون انرژی مجلس پیگیری شد و پاسخ‌های ارائه شده از سوی وزیر نیرو قانع کننده نبود و برای بررسی بیشتر در دستور کار قرار گرفت.

مرجع / فـارس
برچسب ها: گتوند ، شوشتر ، اراضی شور
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
0
2
جناب آقای سادات! چند سال از بدقولیهای مستمر وزارت نیرو در پروژه های مختلف شوشتر می گذرد... شما برای حل موضوع چه کرده اید؟ سوال از وزیر؟ استیضاح؟
اگر اقدام عملی می کردید قطعا وزیر نیرو طی سالهای گذشته موضوع را حل می کرد
:
:
:
آخرین اخبار