تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۴۸۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت گندم دیم از اراضی شوشتر

رئیس جهادکشاورزی شوشتر از آغاز برداشت گندم دیم از اراضی زیر کشت این شهرستان خبر داد.

  نادر پوررکنی در جلسه ستاد آغاز برداشت گندم در فرمانداری شوشتر اظهار کرد: آغاز برداشت گندم دیم به دلیل کاهش نزولات آسمانی در ماه‌های پایانی سال 91 و فراهم شدن محصول در بخشی از اراضی زیر کشت است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از اراضی زیر کشت دیم گندم نابود شده‌اند، گفت: در سطح شهرستان شوشتر 16 هزار هکتار گندم دیم کاشته شده است که تنها 5 هزار و 500 هکتار از اراضی موجود قابل برداشت هستند.

رئیس جهادکشاورزی شوشتر افزود: در شرایط کنونی از اراضی قابل برداشت گندم دیم عملکرد بسیار ناچیزی را شاهد هستیم و تنها در هر هکتار 500 کیلوگرم تولید گندم خواهد بود.

*اراضی باید تامین خسارت شود

پوررکنی با اشاره به اینکه بخش زیادی از اراضی تحت کشت دیم شهرستان شوشتر بیمه شده‌اند، ادامه داد: در سطح شهرستان شوشتر از 16 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم 10 هزار و 296 هکتار بیمه شدند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد سال‌های گذشته دفاتر بیمه باعث شده است تا کشاورزان از بیمه محصولات خود استقبال کنند، تصریح کرد: عملکرد بیمه در سال‌های گذشته باعث شده تا سطح اراضی بیمه شده گندم دیم شهرستان شوشتر افزایش چشم‌گیری داشته باشد و به این دلیل خسارت کمتری به کشاورزان وارد خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط موجود در سال آبی جاری خاطرنشان‌کرد: در سال‌های قبل 120 میلی‌متر بارندگی برای شهرستان شوشتر به ثبت می‌رسید ولی در سال گذشته بیش از 276 میلی‌متر بارندگی ثبت شده است و این میزان از شرایط نرمال نیز بیشتر است.

*بارندگی‌ها ادامه پیدا نکرد

رئیس جهادکشاورزی شوشتر افزود: بارندگی‌ها در ابتدای فصل بارش‌ها خوب بود و بسیاری از کشاورزان از تناوب و میزان بارش‌ها راضی بودند ولی در میان و پایان سال 91 بارش‌ها به شدت کاهش پیدا کرد.

پوررکنی گفت: در بهمن ماه بارش‌ها به حداقل رسید و در اسفندماه سال گذشته نیز وضعیت بدتر شد و این موضوع باعث شد تا بخش زیادی از محصول دیم کشاورزان شهرستان شوشتر به ثمر نرسد.

مرجع / فـارس
برچسب ها: برداشت ، گندم ، دیم ، شوشتر
:
:
:
آخرین اخبار