تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۳۴۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادامه حضورم به ضرر جریان اصولگرایی باشد، کنار می‌روم
محمدرضا باهنر ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام اظهار داشت: این حلقه، نفوذی در بدنه و لایه‌های مختلف جامعه ندارد.

وی ادامه داد: معتقد هستم حلقه انحرافی وجود دارد و دارای مشخصات خاصی است، حرف‌هایی که حلقه انحرافی می‌زند معمولا هنجارشکنی است.

این مسئول اضافه کرد: حلقه انحرافی به دنبال اشتهار در جامعه بوده و هر نوع سخنی که در این رابطه کارساز باشد را مطرح می‌کند.

باهنر تصریح کرد: بر این اساس حلقه انحرافی به هنجارها اعتقاد خاصی ندارد و بحث‌های جدیدی را مطرح می‌کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این حلقه یکبار از دریچه حرف‌های مذهبی وارد بحث می‌شود و به عنوان مثال مطرح می‌کند که "اگر اراده کنیم حضرت آقا را زیارت می‌کنیم" لازمه این حرف هم این است که کسی که می‌تواند به این راحتی حضرت صاحب الزمان (عج) را ملاقات کند، نیازی به نائب آن ندارد.

وی ادامه داد: این نوع سخنان کاملا انحرافی است که باید جامعه و نخبگان به این نکات توجه اساسی داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: به عنوان مثال وارد بحث‌های مکتب ایرانی و ... شده و این درحالی است که آیت‌الله دکتر مطهری در این خصوص در قالب کتابی با عنوان خدمات متقابل ایران اسلام بحث‌های فراوانی داشته‌اند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تایید شدن مشایی یا نشدن او بر عهده شورای نگهبان است و کسی نمی‌تواند در این خصوص نظر دهد.

وی ادامه داد: در خصوص نامزد ریاست جمهوری نیز باید به این نکته توجه داشت که فرد داوطلب نیازی به داشتن پرونده آنچنانی ندارد که سبب رد شدن وی شود و اگر 100 نفر نام‌نویسی می‌کنند و 90 نفر آنها رد می‌شوند به معنای این نیست که پرونده داشته‌اند.

این مسئول اضافه کرد: در قانون اساسی به صراحت آمده که نامزد ریاست جمهوری باید فردی دارای خصوصیاتی مانند مدیر، مدبر، رجل سیاسی، رجل مذهبی و ... باشد.

باهنر تصریح کرد: اگر رد و یا تاییدی وجود دارد، ذهن دوستان به آنجا نرود که حتما فردی که رد شده حتما دارای پرونده قطوری از تخلفات است.


محمدرضا باهنر اظهار داشت: در انتخابات آتی ریاست جمهوری سه گروه اصلاح‌طلب، اصولگرا و حامیان دولت حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: بدون تردید اصلاح‌طلبان یکی از گروه‌های حاضر در انتخابات هستند و این گروه فردی را انتخاب کرده و مطرح می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: گروه دوم نیز مربوط به گروه رئیس جمهور است که به دنبال کاندیدا هستند و با این وجود بارها اعلام کرده که از فرد خاصی حمایت نمی‌کنند، اما با شرایط به وجود آورده انکار این موضوع برای هیچ‌کس قابل باور نیست.

باهنر تصریح کرد: گروه سوم حاضر در انتخابات آتی نیز اصولگرایان هستند، کاری که اصولگرایان در حال انجام آن هستند، جنبه فرصت و جنبه تهدید دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بین احزاب اصولگرا تعدادی مطرح شده که تا روز نام‌نویسی قطعا افراد اصلح شناخته خواهند شد و جریان اصولگرا آن را معرفی می‌کند و این جنبه فرصت این نوع فعالیت است.

وی ادامه داد: زمانی این فعالیت به تهدید تبدیل می‌شود که اعضا سازوکارهای درون تشکیلاتی را نپذیرند و این موارد را دور بزنند که خطرناک می‌شود.


این مسئول اضافه کرد: من به نظرسنجی‌ها اعتقاد دارم و موضوع را رصد می‌کنم و اگر زمانی به این نتیجه برسم که ادامه حضور بنده به ضرر جبهه اصولگرایی باشد، حتما مسیر را ادامه نمی‌دهم و کار را به بقیه می‌سپارم.

باهنر تصریح کرد: اگر هم برای جریان اصولگرایی در عرصه بمانم و رای بیاورم، قطعا نتایج خوبی در پی خواهد داشت.
:
:
:
آخرین اخبار