تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۴۹۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دهدشتی:رد کلیات بودجه تلنگری به دولت بود
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رد کلیات بودجه توسط کمیسیون تلفیق تلنگری جدی به دولت بود.

سید حسین دهدشتی اظهار کرد: بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است بودجه قابل قبولی نیست.

وی افزود: قاعده این است که باید بودجه به دولت بازگشته و اصلاح شود اما این دولت دولتی نیست که بودجه را اصلاح کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نتیجه اگر کلیات بودجه در مجلس تصویب شود خود مجلس اقدام به اصلاح آن خواهد کرد.

دهدشتی در ادامه تصریح کرد: رد کلیات بودجه توسط کمیسیون تلفیق در حقیقت تلنگری به دولت بود که نشان دهد این بودجه‌ای که دولت ارائه کرده است به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

وی در خصوص رد یا قبول بودجه در جلسه امروز مجلس نیز اضافه کرد: این مسئله بستگی به رای نمایندگان دارد که باید دید نظر آن‌ها چگونه است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بودجه کشور در صورت رد کلیات آن توسط مجلس نیز خاطرنشان‌کرد: مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد چراکه بودجه سه دوازدهم به تصویب رسیده است.

دهدشتی در ادامه گفت: بودجه باید بودجه‌ای منطقی باشد چراکه عملاً دولت آینده درگیر آن خواهد بود بنابراین باید منطقی و کارشناسی شده باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نمایندگان مردم در مجلس نیز در این خصوص مسئول هستند و اگر بودجه نامناسبی به تصویب برسد تبعات آن به مردم بازخواهد گشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: دولت در بودجه امسال قیمت حامل‌های انرژی را چهار برابر کرده است یعنی قیمت بنزین لیتری سه هزار تومان پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اثرات فراوان تورمی این میزان افزایش قیمت در حامل‌های انرژی به هیچ وجه منطقی نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: بودجه کشور باید مطابق با واقعیت جامعه و براساس قانون باشد در حالی که بودجه کنونی شفاف نیست.

دهدشتی افزود: قیمت ارز در این بودجه به طور شفاف پیش‌بینی نشده است، سطح اتکا به نفت برخلاف ادعای دولت در بودجه سال 92 بیشتر شده است و درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها از 40 هزار میلیارد تومان سال 91 به 120 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که عمدتاً از محل افزایش چهار برابری حامل‌های انرژی تامین می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار