تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۳۵۱۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گشایش کنگره ملی بهداشت و بیماری های اسب در شیراز
دومین کنگره ملی بهداشت و بیماری های اسب با ارائه 313مقاله علمی روز چهارشنبه در شیراز گشایش یافت.
 
دبیر کنگره ملی بهداشت و بیماری های اسب در آیین آغاز به کار این کنگره گفت:پس از فراخوان دبیرخانه این کنگره در مهر سال گذشته 400 مقاله از سراسر کشور به این دبیرخانه ارسال شد.
 
دکتر ˈعلیرضا رعایت جهرمیˈ افزود:پس از بررسی و داوری مقاله ها از سوی گروه های متخصص ، 313 مقاله برای ارائه در کنگره برگزیده شد که از این میزان 74 مقاله به صورت سخنرانی و مابقی در قالب پوستر ارائه می شود.
 
رعایت جهرمی گفت:ˈآزمون های پیش از خرید و پیش از مسابقهˈ ، ˈلنگشˈ ، ˈ مدیریت و بیماری های تولیدمثلˈ ، ˈ بیهوشی , جراحی و تصویربرداریˈ ، ˈقلب و تنفس ، مایع درمانیˈ ، ˈگوارش و کولیکˈ ، ˈپرورش ,اصلاح نژاد و تغذیهˈ ˈبیماری های داخلی-عفونیˈ ، از محورهای اصلی مورد بحث در این کنگره به شمار می آید.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز همچنین بیان داشت:همچنین درحاشیه این کنگره،کارگاه های آموزشی به صورت تئوری و عملی و با عناوین الکتروکاردیوگرافی در اسب ، فیزیو تراپی و حرکات کششی در اسب ، معاینه اندوسکوپی دستگاه های تنفس فوقانی، کاربرد اولتراسونوگرافی در مدیریت تولیدمثل مادیان و کارگاه سونوگرافی تاندون در اسب برگزار می شود.
 
این کنگره دو روزه به اهتمام دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز وبا همکاری موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی ، معاونت پژوهشی و مدیریت امور علمی دانشگاه شیراز ،سازمان نظام دامپزشکی کشور، اداره کل دامپزشکی استان فارس و دانشگاه آزاد اسلامی کازرون برگزار شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار