تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۵۲۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشغال 95 درصدی هتل‌های خوزستان در نوروز 92
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: امسال غير از آن چيزي كه در سنوات گذشته اتفاق ‌افتاد در سراسر كشور يك اتفاق بي‌نظير ما را قبل از تحويل سال به خود واقف كرد كه بسيار موجب خرسندي بود و اين بود كه كليه اعضاي ستاد سفر كشور در يك فرصت بسيار مناسب به خدمت رهبر فرزانه انقلاب رسيدند و رهنمود های ایشان در دستور کار ستاد سفر کشور و دبیرخانه ستاد در میراث فرهنگی خوزستان قرار گرفت که سعی شد خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی لبیک به پیام رهبر انقلاب باشد.

پرویز پورفرخی با بیان این که آمار مسافران ورودی به استان از تاریخ 28/12/91 تا 16/1/92 تعداد 722/357/8  میلیون نفر بوده است اظهار كرد: از این تعداد 5971954 نفر با خودرو شخصی و تعداد 2218522 نفر با وسایل نقلیه زمینی عمومی و تعداد 114850 نفر مسیر ریلی به تعداد 776 نفر مسیر دریایی و تعداد 48566 نفر از طریق مسیر هوایی وارد استان شدند.
وی همچنین یادآور شد: رشد ظرفیت اسکان در نوروز امسال 360 هزار نفر بوده است و هتل‌های استان 95 درصد ضریب اشغال تخت و اتاق داشته‌اند که نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است.
قائم مقام ريیس سازمان بیان کرد: تعداد 554785 نفر در این ایام از اماکن تاریخی و تعداد 48469 نفر از موزه‌های فعال استان بازدید نمودند. همچنین تعداد 330 نفر راهنمای آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی، اطلاعات لازم را در هنگام بازدید به مسافران نوروزی ارائه نمودند.
دبیر ستاد تسهیلات سفر استان با تاکید بر این که خادمین کمیته‌های هشت‌گانه در هماهنگی با دبیرخانه ستاد سفر مستقر در میراث فرهنگی خود بزرگترین رویداد گردشگری را رقم می‌زند گفت: کمیته اطلاع رسانی به ریاست اداره کل میراث فرهنگی و دبیری جمعیت هلال احمر استان به منظور اطلاع‌رسانی در سطح استان با تعداد 133 پایگاه اطلاع رسانی با به کارگیری 536 نفر نیروی انسانی و توزیع انواع اقلام اطلاع رسانی و تبلیغاتی اعم از بروشورها، کاتالوگ‌ها، نقشه‌ها و... به تعداد 3212021 نسخه در ایام نوروز به مهمانان نوروزی اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را ارايه نمود .
وی در ادمه افزود: نیروی انتظامی نیز با حضور فعال در نقاط مختلف شهر، اطراف اماکن و نقاط اسکان موقت مسافران نوروزی و با استقرار تعداد 139پایگاه در سطح استان در خصوص حفظ آرامش و ایجاد امنیت مهمانان نوروزی عملکرد خوبی ارايه کرد .
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله جمعیت هلال احمر با تعداد 45 پایگاه و دانشگاه علوم پزشکی با تعداد 138 پایگاه ثابت و سیار امداد پزشکی و اورژانس با استقرار 138 پایگاه امداد جاده‌ای و شرکت‌های خودروسازی با فعال نمودن تعداد 34 جایگاه امداد خودرو همچنین شرکت‌های بیمه‌ای فعال، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، داروخانه‌های شبانه روزی و مراکز عرضه مواد غذایی و قضات کشیک و شوراهای حل اختلاف سعی در ارايه هر چه بهتر برنامه‌های اطلاع‌رسانی، راهنمایی مسافرین، ایجاد امنیت خدمات انتظامی و قضایی، بهداشت و درمان و... نمودند.
پورفرخی همچنین یاد آور شد: دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر استان با احداث تعداد 14 کیوسک مختص مراکز اطلاع‌رسانی خدمات گردشگری و رزرواسیون طی مراسمی نمادین در روز 28/12/91 مبادرت به توزیع و استقرار این کیوسک‌ها در تمامی مبادی ورودی و خروجی و همچنین شهرستان‌های پرجاذبه و پربازدیدکننده استان نمود.  همچنین طی مراسمی نمادین در روز 27/12/91 این دبیرخانه نسبت به اعزام تعداد 32 نفر ناظر تأسیسات و موسسات گردشگری که پیش از آن از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات توجیهی به منظور نظارت و سرکشی بر تأسیسات و موسسات گردشگری، آموزش دیده بودند اقدام نمود.
وی عنوان کرد: این ناظرین در طی ایام نوروز در دو و نیم دوره بازدید حدود450  بار از تأسیسات و موسسات گردشگری استان به تعداد 107 دفتر خدمات مسافرتی، 80 مرکز اقامتی، 35 واحد پذیرایی و سایر تأسیسات گردشگری بازدید نمودند.
دبیر ستاد تسهیلات سفر استان حاصل این نظارت‌ها را پلمپ و تعطیلی یک هتل سه ستاره در شهرستان اندیمشک، یک دفتر خدمات مسافرتی در شهرستان دزفول، 14 اخطار کتبی و 18 تذکر کتبی عنوان کرد.  
قائم مقام ريیس سازمان در ادامه بیان کرد: سایر دستگاه‌های نظارتی نیز از قبیل سازمان صنعت، معدن و تجارت با تعداد 101 نفر ناظر، اداره کل تعزیرات حکومتی با تعداد 48 نفر ناظر و دانشگاه علوم پزشکی با تعداد 86 نفر ناظر نسبت به امور نظارتی مرتبط در جهت حفظ حقوق مسافران نوروزی در ایام نوروز اقدام نمودند.
پورفرخی افزود:‌ علاوه بر تعداد 80 مرکز اقامتی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری، دبیرخانه ستاد نسبت به آماده‌سازی تعداد 12 کمپ و اردوگاه موقت با ظرفیت 11040 نفر شب اقامت اقدام نمود. همچنین آموزش و پرورش با افزایش قابل ملاحظه ظرفیت اسکان مدارس نسبت بهنوروز سال گذشته آمادگی پذیرش و اسکان 350 هزار نفر شب اقامت در مدارس یاد شده را حاصل نمود که با احتساب تمام ظرفیت‌های اسکان مجموع ظرفیت اسکان استان به 378527 نفر شب اقامت در یک روز بالغ گرديد.
 مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه در خصوص برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در ایام نوروز گفت: دبیرخانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان خوزستان در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی استان با برپایی تعداد 121مورد جشنواره، جنگ، نمایشگاه و... در قالب جشنواره ملی صدای بهار در تمامی شهرستان‌های استان اقدام نمود. همچنین با 25 نمایشگاه صنایع دستی، محصولات سنتی و بومی استان به بازدیدکنندگان عرضه شد که در این راستا صنعتگران خوزستانی موفق شدند قریب به 120 میلیون تومان در این ایام صنایع دستی بومی به فروش برسانند.
پور‌فرخی تاکید کرد :برنامه‌های جشنواره ملی صدای بهار در استان خوزستان شامل جشنواره ملی آداب و رسوم اقوام، جشنواره غذاهای محلی وسنتی، برپایی سیاه چادرهای عشایر، نمایش اسب اصیل عرب خوزستان، برپایی انواع نمایشگاه‌های صنایع دستی، انواع نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی، اجرای مراسم تحویل سال، مسابقات فرهنگی- مذهبی فدک به مناسبت ایام فاطمیه، نمایشگاه سبک زندگی، نمایشگاه زهرايیان در مقبره شهدای گمنام، بازدید مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس، برپایی 155 سفره هفت سین در سراسر استان، برگزاری مسابقات نقاشی، برپایی 26 ایستگاه صلواتی، برپایی نمایشگاه عکس و... اقدام نمود.
او خاطرنشان کرد: دبیرخانه ستاد دائمی تسهیلات سفر با همکاری شهرداری‌های استان اقدام به برنامه‌ریزی، تدوین و اجرای گشت‌های رایگان خوزستان‌گردی در برخی از شهرستان‌ها از جمله اهواز و آبادان و ...نمود. در شهرستان آبادان نیز در تاریخ های 2، 3، 7 و 8 فروردین ماه دبیرخانه ستاد از طریق شرکت خدمات مسافرتی اعلا تور و همکاری کشتی‌رانی والفجر اقدام به برگزاری گشت آبی – تفریحی در یک فروند کشتی تفریحی به ظرفیت 260 نفر مسافر طی سه نوبت در روز بر سطح رودخانه اروند در مسیر خرمشهر – آبادان و بالعکس اقدام نمود. قابل ذکر است مهمانان نوروزی با دیدن‌جلوه‌های طبیعی مسیر بازدید و نوای دلنواز موسیقی محلی خاطرات خوشی را در این گشت تجربه کردند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان افزود: در زمینه ارائه خدمات شهری و رفاه عمومی، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذیربط به پاکیزگی شهرها و جمع‌آوری به موقع زباله‌ها، نورپردازی‌های زیبا و چشم‌نواز بر روی پل‌های مهم و سایر بناهای شاخص، تأمین روشنایی خیابان‌ها، پارک‌ها و معابر عمومی، آماده‌سازی تعداد 400 سرویس بهداشتی عمومی با ظرفیت 2800 چشمه، تعداد 530 حمام عمومی ثابت و سیار اقدام نمودند.
پور‌فرخی بيان كرد:‌ بیش از 350 دقیقه از طریق رادیو در بخش‌های برنامه‌های ویژه نوروز و اخبار، بیش از 30 بخش خبری در سیمای استان شامل بخش‌های برنامه‌های ویژه نوروز و بخش خبری اطلاع‌رسانی گردید و از طریق مطبوعات و خبرگزاری‌های استان نیز بیش از 4000 خبر و گزارش منتشر شد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
0
0
حيف شوشتر با اين همه قدمت و تاريخ و آمدن اينهمه توريست هتل نداره
چاره اي نيست..............
ماهم به چادرهاي مسافرتي پهن شده تو پاركها افتخار مي كنيم
يك سرمايه گذار پيدا بشه تو شوشتر هتل بزنه
بازده اقتصادي هم داره
تضميني
:
:
:
آخرین اخبار