تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۵۲۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از شرکت های تجاری تا قرارداد با باشگاه های بزرگ/
واقعیت اقتصادی باشگاه پرسپولیس چیست؟
در حالی اخبار متعددی از سوی باشگاه پرسپولیس درباره فعالیت های متعدد اقتصادی منتشر می شود؛ اما تا کنون گزارشی از نتایج این اقدامات به گوش نرسیده است.
وقتی محمد رویانیان به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس معرفی شد، با سر و صدای زیادی کارش را شروع کرد. وی هزینه های هنگفتی کرد و عنوان داشت می خواهد تیمی جهانی را آماده و مهیا کند؛ اما گذشت زمان واقعیت هایی را به نمایش گذاشت که برخلاف وعده های نخستین بود.
اکنون که مروری بر پروژه های اصلی اقتصادی دوران مدیرعامل فعلی می اندازیم، حکایت از آن دارد که در این راستا ابهاماتی وجود دارد. در حقیقت، اگرچه اخبار متنوعی در مورد راه اندازی این طرح ها به انتشار رسیده؛ اما در این باره که نتایج آن چه بوده، گزارشی به صورت رسمی صادر نشده است.



× سرانجام شرکت های تجارتی چه شدند؟

آن روز که خبر از گشایش دفاتر شرکت تجارتی پرسپولیس منتشر شد، وعده داده شد که این تیم به زودی شاهد خودکفایی و حرکت به سمت طرازی جهانی خواهد بود. مالزی، امارات متحده عربی، عراق، برزیل، دانمارک و کرواسی، کشورهایی بودند که میزبان این شرکت در فعالیت های اقتصادی به شمار می رفتند. البته، از فعالیت در سایر کشورهای جهان نیز سخن به میان می آمد؛ اما باید واقع بین بود. اکنون که روزها از آن خبررسانی می گذرد، پرسپولیس در چه وضعیت اقتصادی قرار دارد؟ آیا گزارشی از عملکرد این مجموعه ها وجود دارد؟ آنها در چه وضعیتی به سر می برند؟
این شرکت ها که قرار بود به عنوان اهرم های اقتصادی، موجب استقلال مالی این تیم شوند، امروز در چه وضعیتی قرار دارند؟ اخباری در دست است که این مجموعه ها نه تنها درآمدزا نبوده که اکنون ضررده نیز به شمار می روند. البته، عدم انتشار گزارشی از سوی نهادهای رسمی باشگاه بر این شائبه دامن می زند. در این بین، اطلاع رسانی نیز از سوی هیئت مدیره صورت نگرفته است. به نظر می رسد سکوت باشگاه نیز بر این ابهام افزوده و بایستی افکار عمومی در جریان فعالیت های صورت گرفته قرار گیرد.



× آکادمی ها و توافقاتی که فقط صدا داشت؟
در همین دوران خبری بود که از توافق با باشگاه های بزرگ خارجی سخن به میان می آورد. افتتاح آکادمی نیز از مواردی بود که با هیجان فراوان در راس اخبار قرار گرفت. موضوعاتی که منجر شد تا پرسپولیس در موضعی برتر از حریفش (استقلال) قرار گیرد و بسیاری بر موفقیت مدیریت آن صحه بگذارند؛ اما به نظر می رسد بایستی عنوان داشت که در این زمینه نیز بازی رسانه ای جدی صورت گرفته است. فقط کمی تامل در این راستا می تواند راهگشا باشد تا بدانیم این تیم در چه وضعیتی قرار دارد.
البته، این توافقات می تواند در آینده منجر به سودهای سرشاری شود؛ اما ابهام در این است که کار در چه مرحله ای قرار دارد؟ با گذشت ماه ها از شروع این فرآیندها، معلوم نیست این توافقات بزرگ، نتایج بزرگی نیز دربر خواهد داشت یا صرفا مانور قدرتی بوده که فاقد ما به ازای بیرونی است. تا کنون، فوتبال ما شاهد قراردادهای متنوع و متعددی با باشگاه های خارجی بوده که بعضا سر و صدای فروانی نیز در پی داشته؛ اما در صحنه عمل، منتهی به نتیجه نشده است.
اکنون به نظر می رسد بایستی پرسپولیس در این باره پاسخگو باشد که در چه مرحله ای قرار دارد. نتیجه راه اندازی شرکت ها و توافقات انجام شده در ماه های اخیر چه بوده است. به راستی، این مجموعه در زیر ساخت ها و توسعه پایدار موفق بوده یا صرفا بازی رسانه ای بوده است؟ به نظر می رسد باید در این راستا واقعیت ها را با مردم در میان گذاشت.
:
:
:
آخرین اخبار