تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۵۴۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشنهادات باهنر به 1+2، ائتلاف 5 نفره، محسن رضایی و ...

یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این 8 سال هم‌افزایی‌ها و هم‌پوشانی‌ها کمرنگ شده و رییس‌جمهور بعدی باید به دنبال هم‌افزایی باشد.

محمدرضا باهنر در جمع مردم اصفهان انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را انتخاباتی 3 قطبی پیش‌بینی و اظهار کرد: اصولگرایان، اصلاح طلبان و دولت 3 قطب این انتخابات خواهند بود.

وی با اشاره به این‌که در روزهای قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی «برگزاری هر تجمعی اگر به نفع جریان و یا شخص خاصی باشد تخلف انتخاباتی است» تصریح کرد: رییس‌جمهور و دولت می‌توانند مثل هر شهروند دیگری از کاندیدای خاصی حمایت کنند، اما حق ندارند از امکانات دولتی به نفع کاندیدا، حزب، جریان و یا تفکر خاصی حمایت کنند و حمایت اگر در قالب سفرهای استانی، تجمعات و سخنرانی‌ها باشد قطعا تخلف انتخاباتی محسوب خواهد شد.

وی تعدد کاندیداهای اصولگرا را موجب نارضایتی و نگرانی بجای بزرگان و جامعه اصولگرایی دانست و گفت: اگرچه تنوع می‌تواند فرصت باشد، اما تجربه سی ساله من نشان می‌دهد اگر تا پیش از انتخابات به توافق نرسیم و نامزد واحدی معرفی نکنیم، پس از ثبت نام کار بسیار سخت‌تر خواهد بود و اگر خود کاندیدا با کناره گیری موافقت نماید این اطرافیان و ستادهای انتخاباتی خواهند بود که مانع خواهند شد.

وی «فقدان حزب فراگیر، پاسخگو و شناسنامه‌دار» را علت تعدد کاندیداها دانست و افزود: باید در جمع اصولگرایان به سازوکار و فرآیندی تن بدهیم تا بتوانیم عادلانه به کاندیدای واحدی برسیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: البته لزومی هم نیست که کاندیدا واحد باشد، بلکه می‌تواند دو یا سه نفر باشند، اما باید با یک مدیریت و سازوکار پذیرفته شده بیایند و در این مسیر ما سازوکاری که ارائه داده‌ایم مورد پذیرش اکثر بزرگان هم قرار گرفته است.

وی خطاب به ائتلاف 1+2 گفت: نباید خود را همه اصولگرایان بدانیم و البته در این مسیراز بقیه نیز باید استقبال کنیم، اما ائتلاف 5 نفره مصمم است تا پیش از انتخابات یک نفر را معرفی کند و پیشنهاد ما به ائتلاف 1+2 و سایر دوستان همچون جبهه پایداری و محسن رضایی نیز همین است که تا پیش از ثبت نام به کاندیدای واحد برسند تا مبادا از ناحیه تعدد کاندیدا مجموعه اصولگرایان ضربه بخورند.

وی دولت‌های نهم و دهم را «دولت‌های خوب، با اقدامات شایسته و البته نقاط ضعف تأثیرگذار» توصیف و در عین حال ابراز عقیده کرد: اگر دولت بعدی از اصلاح‌طلبان و یا فردی از مجموعه دولت فعلی باشد، اشکالات اساسی به کشور وارد خواهد آمد.

باهنر مدعی شد: در مقاله یکی از سایت‌های منتسب به دولت در سال 89 این‌گونه نوشته بود که برای تحقق اهداف خود باید 20 سال دولت را در دست داشته باشند، یعنی طول مدت سند چشم‌انداز بیست ساله کشور و از این رو مدل پوتین – مدودوف را پیشنهاد داده بود!

وی بزرگترین اشکال یک رییس‌جمهور را «تفکر و تصمیم‌گیری به جای بقیه» دانست و تصریح کرد: یک رییس‌جمهور خوب باید به خرد جمعی ایمان داشته باشد، از تیم قوی در کنار خود بهره ببرد، ساختارها را قبول داشته باشد و از وزیران شجاع استفاده کند.

وی به نقش سازمان برنامه و بودجه در مدیریت کشور نیز اشاره کرد و گفت: این سازمان اشکال داشت اما نباید صورت مساله را پاک و آن را منحل می کردند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به پیشرفت کشور در حوزه های علم و فناوری اشاره کرد و افزود: با وجود پیشرفت در برخی از بخش‌ها اما در برخی دیگر همچون اقتصاد با مشکل مواجه هستیم و با وجود این‌که در برنامه پنجم توسعه رشد اقتصادی کشور سالیانه 8.6 درصد پیش‌بینی شده بود، این رقم به طور متوسط زیر 4 درصد بود.

وی با بیان این‌که «پایان سال 90 و سال 91 همراه با تکانهای اقتصادی بود» ابراز عقیده کرد: تورم بسیاری از خانواده‌های ایرانی را تحت فشار قرار داده و طاقت برخی را طاق کرده است، البته این دیدگاه نیز قابل انتقاد است که همه مشکلات را ناشی از تحریم بدانیم در حالی که بیش از 60 درصد مشکلات فعلی ناشی از بی‌برنامگی، خودمحوری، نداشتن سیاست راهبردی، دوبار‌ه‌کاری، بهره‌وری پایین، از بین رفتن زیرساخت‌ها و تحریم‌های داخلی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل کشور تورم است و علت آن نیز نقدینگی است که از 70 هزار میلیارد تومان به 500 هزار میلیارد تومان رسیده است. امروز این حجم وسیع نقدینگی وبال کشور شده و باید به سمت تولید هدایت شود تا اشتغال ایجاد و مشکل دوم که بیکاری است را حل کند.

این نماینده مجلس به موضوع رابطه با آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: مذاکره با آمریکا را حرام نمی‌دانیم البته واجب هم نمی‌دانیم و به استثنای رژیم غاصب صهیونیستی با بقیه مشکلی نداریم؛ اگرچه با آمریکا اختلافات اساسی و ارزشی داریم و بر روی این اختلافات نیز تعصب داریم، اما اگر آمریکا بیاید و مانند انسان مذاکره کند و پنجه بکس خود را از دست درآورد با او مذاکره می‌کنیم البته نه در مورد حقوق اساسی و منافع ملی.

وی درباره احتمال حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات گفت: اگر برخی بیایند قطعا ترکیب انتخابات در حوزه اصولگرایان تغییر خواهد کرد.

وی به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: هر دو انتخابات مهم است و نباید هیچ کدام تحت‌الشعاع دیگری قرار گیرد؛ با توجه به این‌که برخی از اصلاح‌طلبان از انتخابات ریاست جمهوری ناامید هستند و به طور جدی وارد انتخابات شوراها شده‌اند.

باهنر شورای شهر را جدای از مباحث سیاسی و حزبی دانست و تأکید کرد: در انتخابات شوراها بیشتر باید بر روی مباحث مدیریت شهری و کارشناسی تمرکز شود و تجربه نشان داده مردم در انتخابات شوراها آدم‌های سیاسی پررنگ را انتخاب نمی‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آینده سیاسی احمدی‌نژاد گفت: وقتی به مسوولین دولت‌های قبلی نگاه می‌کنیم، برخی به حق و برخی به ناحق جایگاه مناسبی ندارند، البته در حق برخی نیز ظلم و حرمت‌شکنی شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار