تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۳۵۵۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادعای بی‌اساس نتانیاهو درباره ایران
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که فقط تهدید نظامی مستقیم می‌تواند برنامه‌ هسته‌یی ایران را متوقف کند و ادعا کرد ایران به تسلیحات هسته‌یی و "عبور از خط قرمز" نزدیک است.

به گزارش ایسنا ادعاهای وی در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره برصلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌یی خود تاکید داشته است. با این حال رژیم صهیونیستی خود تنها دارنده تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه است و با این تسلیحات صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

همچنین براساس گزارش روزنامه اروشلیم پست، وی در این مصاحبه با به کار بردن لفظ حق دفاع از خود گفت که این رژیم برای اعمال این حق در برابر ایران نیازی به کسب اجازه ندارد و "حق دفاع از موجودیتش" پشت چراغ قرمز قرار نمی‌گیرد.

نتانیاهو در آستانه سفر چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا به اراضی اشغالی که از روز شنبه آغاز می‌شود، صحبت می‌کرد.

نتانیاهو مدعی شد که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌یی است و هدفش از مذاکرات خریدن زمان است و سلاح هسته‌یی در ایران "تهدید مستقیم موجودیت" این رژیم است.

همچنین براساس گزارش "تایمز اواسراییل" چاک هاگل روز سه‌شنبه در برابر یک کمیته فرعی سنا گفت که در صورت تصمیم اوباما برای کمک به هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران آمریکا از توان نظامی برای این حمایت برخوردار است.

وی تاکید کرد که تصمیم‌گیری در این باره برعهده اوباما خواهد بود.

به گزارش ایسنا، تهدیدات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که مقام معظم رهبری در بیانات خود در روز اول فروردین خاطرنشان کردند: رژیم غاصب صهیونیستی در حد و اندازه‌ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به حساب بیاید .

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تهدیدهای سردمداران رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله نظامی به ایران ، تاکید کردند : اگر غلطی از آنها سر بزند ، جمهوری اسلامی ایران ، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار