تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۳۵۵۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرط کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای
روزنامه رسمی "رودونگ‌سینمون" امروز ضمن درج مقاله‌ای اعلام کرد کره شمالی شاید وارد مذاکرات کاهش تسلیحات با آمریکا شود اما هیچ‌گاه گفت‌وگویی با واشنگتن برای توقف برنامه‌های هسته‌ای این کشور کمونیستی انجام نخواهد گرفت.


روزنامه رسمی "رودونگ‌سینمون" اعلام کرد که پیشنهادهای آمریکا برای گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ تنها تلاشی برای خلع سلاح یکجانبه این کشور است.


این مقاله در ادامه می‌افزاید کره شمالی تنها زمانی از سلاح هسته‌ای صرفنظر خواهد کرد که همه جهان تسلیحات هسته‌ای خود را نابود کنند.


تنش در شبه‌جزیره کره پس از مانور نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی افزایش یافت. طی این مانور آمریکا بمب‌افکن‌های رادارگریز خود با قابلیت حمل بمب هسته‌ای را به منطقه اعزام کرده و بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورد. پس از این اقدام کره شمالی تهدید کرد که مواضع آمریکا را در منطقه آسیا و اقیانوسیه هدف قرار خواهد داد.


در ادامه این تهدیدات کره شمالی روابط خود با کره جنوبی را نیز قطع کرد تا تنش در شبه‌جزیره کره به بالاترین حد ممکن برسد. کشورهای دیگر همسایه کره شمالی نیز نسبت به این تهدید واکنش نشان دادند. ژاپن با استقرار سامانه موشکی پاتریوت در توکیو اعلام کرد که آماده مقابله با حمله موشکی احتمالی از سوی کره شمالی است.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
با سلام و احترام

نترسیدن کشور گرسنه و بدبختی مثل کره شمالی از یک ابرقدرت مثلا" اتمی همچون امریکا معنایش این است که امریکا یک ابرقدرت واقعی نیست و چیزی به عنوان سلاح اتمی در اختیار ندارد و با دروغ و حقه بازی و باکمک کشورها و سازمانهای هوچی گر خود را ابرقدرت جا زده است و کره شمالی با استفاده از این نقطه ضعف امریکا و تهدید به افشای این دروغ می خواهد از دولت امریکا اخاذی کند و هر از گاهی وانمود می کند که می خواهد ازمایش اتمی جدیدی انجام دهد .

قبلا" طوری از خطرات و ویرانگری بمب اتمی صحبت میکردند که اگر کشوری بتواند به بمب اتمی دست پیدا کند ان کشور به یک قدرت اتمی تبدیل میشود اما کاخ سفید اعلام کرده که کره شمالی که اخیرا" چند ازمایش به اصطلاح اتمی را انجام داده را به عنوان قدرت اتمی به رسمیت نمیشناسد . و این نشان دهنده این است که امریکا که خود این قضیه دروغین را بوجود اورد نمیگزارد کره شمالی با ترفند خود امریکاییها از انها اخاذی کند و حتی ممکن است امریکا با دولت کره همدست باشد و بخواهد با این شیوه تلاش دیگری برای ترساندن مردم دنیا انجام دهد.کره شمالی انقدر اوضاع اسفباری دارد که هر ساله اتحادیه اروپا مقداری از ذرت هایی را که به چهارپایانشان میدهند به عنوان کمکهای انسان دوستانه برای مردم کره شمالی می فرستند تا از گرسنگی نمیرند.
امریکا اگر به معنای واقعی ابرقدرت بود دلیلی نداشت که برای حمله به کشورهای ضعیف مثل عراق،سوریه،لیبی و از این به بعد کره شمالی به اتحاد و هماهنگی با کشورهای دیگر محتاج شود.

هیچگاه چیزی به نام جنگ هسته ای صورت نخواهد گرفت ، چون به معنای واقعی چیزی به عنوان سلاح هسته ای وجود خارجی ندارد.
:
:
:
آخرین اخبار