تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۳۵۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش سرانه کلاس درس به 150 مترمربع
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد سرانه هر کلاس درس طی دولت های نهم و دهم از 90 متر مربع به 150 متر مربع افزایش یافت.
 
مرتضی رئیسی افزود: در دولت نهم و دهم فضای آموزشی و مکمل آموزش از جمله کتابخانه، نمازخانه و سالن ورزش با افزایش مواجه بوده و به تبع آن سرانه کلاس درس نیز افزایش یافت در حالی که در هیچ دوره ای از تاریخ آموزش و پرورش با این رشد مواجه نبودیم.
 
وی با بیان اینکه توجه دولت به تامین فضای آموزشی منجر به توجه بیشتر خیرین مدرسه ساز به ساخت و ساز مدرسه شد، گفت: از ابتدای دولت نهم تا پایان سال 91 به طور متوسط هر روز 10 پروژه آموزشی در کشور به بهره برداری رسید.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از ابتدای دولت نهم تا پایان سال 91 روزانه بیش از 50 کلاس درس ایمن یا مقام سازی شده به بهره برداری رسید در حالی که در این همین مدت هفت هزار و 300 متر مربع فضای آموزش جدید یا جایگزین، احداث شده است.
 
رئیسی اضافه کرد: دولت نهم و دهم به دلیل روحیه عدالت محوری خود و توجه به گسترش امکانات آموزش در سطح کشور و برخورداری یکسان دانش آموزان در اقصی نقاط کشور، رکورد خوبی در زمینه ساخت فضای آموزشی را در تاریخ آموزش و پرورش کشور به نام خود ثبت کرد.
 
به گفته وی همچنین در دولت نهم و دهم با کاهش مدارس دو نوبته مواجه بودیم.
 
ˈاحمد حیدریˈ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: در دو سال گذشته به دو هزار و 300 مورد از مدارس استیجاری رسیدگی شد و هم اکنون تعداد این مدارس به حدود یک هزار و 300 واحد کاهش یافته است.
 
وی افزود: قبل از سال 85، چهار هزار و 838 مدرسه استیجاری در کشور وجود داشت که در طی سال های گذشته این موارد بررسی و هم اکنون شمار آنها به یک هزار و300 مدرسه رسیده است.
 
حیدری ادامه داد: در حال حاضر حدود 43 هزار واحد آموزشی و پرورشی دارای سند مالکیت بوده که هشت هزار سند آن قبل از سال 1385 ، 15 هزار سند از سال 85 تا سال 88 و حدود 20 هزار سند از سال 88 به بعد اخذ شده است.
 
حیدری اضافه کرد: از بین یک هزار و 115 مدرسه قلع و قمعی در سال 85، بیش از 800 مدرسه قلع و قمعی در سال های 85 تا کنون تعیین تکلیف شده است.
 
وی اضافه کرد: مدارس قلع و قمعی به مدارسی گفته می شود که صاحبان زمینی که مدرسه در آن ساخته شده، افراد حقیقی بوده اند و بعد از ساخت مدرسه خواهان زمین خود شده اند.
 
حیدری، استخدام بیش از دو هزار و 400 کارشناس حقوقی در سراسر کشور و ساماندهی ارایه مشاوره حقوقی و حمایت قضایی به فرهنگیان با تشکیل شورای حقوقی در ستاد آموزش و پرورش را از برنامه های معاونت حقوقی و امور مجلس اموزش و پرورش در سال 91 برشمرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار