تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۳۵۸۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سادات ابراهیمی: افرادی که منع قانونی دارند در انتخابات شوراها ثبت نام نکنند
رييس شوراي عالي نظارت بر انتخابات شوراها در خوزستان گفت: ‌با توجه به تغييرات قانوني انتخابات شوراها در زمينه مدرك تحصيلي داوطلبان، ورود نخبگان و افراد تحصيلكرده به اين عرصه بيش از پيش مورد انتظار است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سادات ابراهيمي اظهار كرد:‌ انتخابات شوراهای اسلامي شهر و روستا به عنوان یک نهاد مردم سالار در نظام جمهوري اسلامي، مسئله‌اي بسيار مهم است؛ به گونه‌اي كه تأثيرگذاري اين شوراها در مسايلی مانند عمران شهرها و روستاها به هيچ عنوان قابل انكار نيست.
 
وي افزود: انتخابات دوره‌هاي گذشته شوراهاي اسلامي شهر و روستا نشان مي‌دهد در هر منطقه كه شوراي توانمندي انتخاب شده، آن منطقه از رشد و رونق خوبي در عرصه‌هاي مختلف از جمله عمراني برخوردار شده است. در نقطه مقابل نيز در شورايي كه اعضاي آن به هر دليلي نتوانستند در چارچوب قانون به وظايفي كه براي آن‌ها مشخص شده، عمل كنند، مشكلاتي در مسير انجام فعاليت‌ها به خصوص در زمينه مسايل عمرانی و آبادي شهر یا روستا ایجاد شده است.
 
سادات ابراهیمی تصریح کرد: در اين دوره سعي شد فضايي كاملاً مناسب براي شركت همه سليقه‌ها در انتخاب ايجاد شود. به اعضاي هيات‌هاي نظارت شهر و روستا نيز توصيه شد ملاك و معيار براي اظهار نظر آن‌ها قانون و مقرراتي باشد كه به صورت مشخص و مدون در اختيار اعضا قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: افرادي كه به دلايل مختلف برای حضور در عرصه انتخابات شوراها منع قانونی داشته باشند و این موضوع از طریق یکی از مراجع چهارگانه مشخص شود، واجد شرایط لازم برای حضور در انتخابات نخواهند بود و این موضوع در جهت مصلحت مردم و مطابق قانون است.  هيات‌هاي نظارت بر انتخابات در اين شرايط به وظيفه قانوني خود عمل خواهند كرد و انتظار مي‌رود اين گونه افراد، متقاضي ثبت‌نام نشوند.
 
رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراها در خوزستان اظهار کرد:‌ استقبال متقاضيان ثبت‌نام براي ورود به شوراها در روزهاي پاياني ثبت نام بسيار قابل توجه است. با توجه به ابلاغ مصوبه مجلس شوراي اسلامي و تأييد آن توسط شوراي نگهبان، افرادي كه در شوراهاي دوره‌هاي قبل عضويت داشته اند، در اين دوره مي‌توانند در همان حوزه بدون در نظر گرفتن مدرك تحصيلي ثبت‌نام كنند. همچنين با توجه به تغيير قانون شوراها در بحث مدرك تحصيلي اعضا، در اين دوره شاهد حضور نخبگان و افراد تحصيلكرده جامعه هستيم.
 
سادات ابراهیمی گفت: براي اين دوره از انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا تعداد 336 نفر در استان به عنوان ناظران انتخابات نقش نظارتي را بر عهده دارند. در هر يك از 76 شهر استان يك مجموعه متشكل از رييس و چهار نفر عضو هيات نظارت و در 67 بخش مستقل يك مجموعه سه نفره اعضاي هيات نظارت را تشكيل مي‌دهند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار