تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۳۵۹۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جایگاه ایران در شاخصهای سلامت
علی کائیدی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده با اعتبار کنونی حوزه سلامت قابل اجرا نیست، گفت: در چند سال اخیر مسئولان تنها وعده اجرای این طرح را داده‌اند، اما حتی مردم هم از اجرای این طرح بطور کامل مطلع نیستند.

وی با انتقاد از اختصاص ندادن اعتبار ۶ هزار میلیاردی از سوی دولت برای اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: با توجه به کمبود اعتبارات در بودجه ۹۲، هیچ امیدی برای اختصاص اعتبارات لازم و اجرای این طرح نیست.

کائیدی با تأکید بر اینکه به طور حتم بهبود حوزه سلامت با اقدامات سلیقه‌ای مسئولان و وزرا محقق نمی‌شود، تصریح کرد: لازمه بهبود وضعیت حوزه سلامت توجه و اجرای محورهای برنامه پنجم توسعه و منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه ایران تا پایان چشم‌انداز ۱۴۰۴ در منطقه باید به رتبه نخست در حوزه سلامت و بهداشت و درمان برسد، یادآور شد: اما متأسفانه هم‌اکنون شاهد هستیم که رتبه کشور در تمام شاخص‌های حوزه سلامت در منطقه رتبه ای بین ۱۰ تا ۲۲ را دارد که این آمارها تأسف‌بار است.

کائیدی با اعلام اینکه متأسفانه مسئولان به منویات رهبر معظم انقلاب درباره بهبود وضعیت سلامت عمل نکرده‌اند، گفت: این موضوع را می‌توان در سهم ۸۰ درصدی بیماران در پرداختی‌های حوزه سلامت مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت توجه خود را بر مسائل غیرضروری گذاشته است، افزود: این در حالی است که بیماران به‌ ویژه بیماران خاص با مشکل روبرو هستند.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تغییر سیاستهای حوزه سلامت در شرایط کنونی را ضروری خواند و گفت: بطور حتم با سیاستهای کنونی در آینده امیدی به حوزه سلامت نمی‌توان داشت.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار