تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۵۹۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارزیابی کیفی خودروها در اسفند۹۱
تولید خودروهای داخلی شامل سبک و سنگین در اسفند۹۱ نسبت به بهمن سال گذشته ۱.۲ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲.۷ درصد کاهش یافت. در این مدت ۹۹ درصد خودروهای تولید شده در داخل، خودروهای سبک (سواری و وانت) و ۱ درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

در بخش سواری شاهد افزایش ۵.۱ درصدی تولید نسبت به ماه قبل از آن هستیم که افزایش تولید خودروهای سایپا ۱۳۲، ۱۳۱ و نیسان تیانا از جمله عوامل اصلی در این روند صعودی است. از دیگر نکات مهم در زمینه تیراژ تولید خودروهای داخلی می‌توان به تولید خودروی جدید ولکس C۳۰ توسط خودروسازان راین و قطع تولید خودروی ام‌وی‌ام ۱۱۰ اشاره کرد.

در نتیجه افزایش تولید خودروهای سواری در اسفندماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل از آن ۸.۴ درصد افزایش یافت به طوری که جمعاً ۱۸ مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۲ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و ۶ مدل در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.

خودروها از نظر عیوب فنی و عملکردی، عیوب تزئینات و مونتاژی، عیوب بدنه و عیوب رنگ مورد بررسی کیفی قرار گرفته اند.

در جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری، نیسان تیانا محصول شرکت پارس خودرو در صدر و خودروی سایپا ۱۳۲ محصول شرکت سایپا در انتها قرار دارند.

در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲بیشترین نمرات منفی را کسب کرده‌اند. از طرفی شاهد بهبود ۱.۶ درصدی میانگین نمره منفی خودروها در این بخش نسبت به بهمن ماه هستیم که بیشترین تاثیر در این روند مربوط به خودروهای تندر۹۰ پارس خودرو و رنو مگان است.

در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای ام‌وی‌ام ۵۳۰ و سمند بیشترین نمرات منفی را به خود اختصاص داده‌اند. در ضمن شاهد تنزل ۱۵.۶ درصدی میانگین نمره منفی خودروها در این بخش نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر به خودروهای ام‌‌وی‌ام۵۳۰ و توجوی هاچ‌بک مربوط می شود.

در بخش بدنه نیز خودروهای سایپا ۱۳۲ و سایپا ۱۳۱ بیشترین نمرات منفی را کسب کرده‌اند. همچنین در این بخش بهبود ۴.۹ درصدی را سبت به بهمن ماه شاهد هستیم که بیشترین تأثیر در این روند مربوط به خودروهای نیسان تیانا و پژو ۴۰۵ خراسان است.

در بخش رنگ نیز خودروهای لیفان۶۲۰، توجوی هاچ‌بک و ولکس C۳۰ بیشترین نمرات منفی را کسب کرده‌اند به طوری که شاهد ارتقای ۱۵.۳ درصدی نسبت به بهمن ماه بودیم که خودروهای ام‌وی‌ام ۵۳۰ و ام‌وی‌ام ایکس۳۳ نقش مهمی را در این روند صعودی داشته‌اند.

ایرادات مهم و اساسی نیز روند نزولی قابل توجهی داشته که عمدتاً مربوط به خودروهای سایپا ۱۳۱ و رنو مگان است.

در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای بهبود کیفی ۰.۲ درصدی بوده که عمدتاً مربوط به خودروی نیسان تیانا است.

در نمودار تغییرات میانگین نمره منفی گروه سواری، نیسان تیانا بیشترین میزان بهبود و ام وی‌ام۵۳۰ بیشترین میزان تنزل را داشته‌اند.

همچنین می‌توان به افت کیفی خودروهای شرکت مدیران خودرو شامل ام‌وی‌ام ۵۳۰ و ام‌وی‌ام ایکس۳۳ از سطح کیفی خیلی خوب به سطح کیفی خوب اشاره کرد.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار