تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۵۹۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلسه ویژه آهن‌فروشان با سازمان مالیاتی
رئیس اتحادیه کشورى فروشندگان آهن با رد هرگونه اعتصاب آهن فروشان گفت: ما تنها به ارقام مالیات ارزش افزوده اعتراض داریم و جلسه خوبی هم با سازمان مالیاتی برگزار کردیم. مشکل این است که بورس از صدور فاکتور برای اصناف آهن فروش ممانعت می کند.

محمد آزاد در واکنش به تعطیلی مغازه‌های برخی آهن فروشان اظهار داشت: فروشندگان آهن معاملات خود را انجام می دهند ولی به میزان مالیات بر ارزش افزوده اعتراض دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای هر مغازه در صنف آهن فروشان رقم‌های بالای 100 میلیون تومان برای مالیات بر ارزش افزوده ارسال شده است، گفت: در روز گذشته جلسه‌ای با مسئولان مالیاتی برای اعلام اعتراض آهن فروشان در تعیین میزان مالیات بر ارزش افزوده برگزار کردیم که در روند آن راهکارهایی برای بهبود اوضاع پیشنهاد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ضمن گلایه از اینکه در حال حاضر فروشندگان این صنف در خرید و فروش خود امکان صدور فاکتور خرید ندارند، تصریح کرد: این امر باعث شده تا سازمان مالیاتی دوبار برای آنها مالیات منظور کند به این صورت که مالیات نخست در بورس و مالیات بعدی در معاملات فروش برای مغازه داران در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون باید برای تعیین مالیات فاکتور خرید بررسی و نسبت به مابه‌التفاوت معاملات مالیات در نظر گرفته شود، افزود: یکی از مشکلات عدم صدور فاکتور در بازار خرید و فروش آهن عدم همکاری شرکت بورس با مغازه داران دارای پروانه کسب است به نحوی که این شرکت فقط به اشخاص حقوقی آهن می‌فروشد که در این شرایط بازار واسطه گران گسترش پیدا کرده و مغازه داران از این طریق آهن مورد نیاز را تهیه می‌کنند.

آزاد یکی از پیشنهادهای اتحادیه آهن فروشان را صدور فاکتور و یا ارسال لیست فروش ماهانه آهن به اشخاص حقوقی عنوان کرد و گفت: اگر دو عامل مذکور اجرایی شود به طور حتم شیوه تعیین مالیات و صدور فاکتور تسهیل شده و مالیات‌های ارزش افزوده به صورت واقعی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون جرائم اعلامی از سوی سازمان مالیاتی برای اصناف آهن فروش دو تا سه برابر اصل مالیات است، گفت: اگر شفافیت مالیاتی لحاظ گردد می توان گفت تا حد مطلوبی 80 تا 90 درصد جرائم منظور شده کاهش خواهد یافت.

آزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال رایزنی با سازمان مالیاتی و شرکت بورس برای پذیرش پیشنهادات خود هستیم تصریح کرد: اصناف آهن اعتصاب نکرده اند.

:
:
:
آخرین اخبار