تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۳۶۰۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصمیم تلفیق برای فاز دوم هدفمندی
سخنگوی کمیسیون تلفیق در تشریح جزئیات تصمیم مجلس برای فاز دوم هدفمندی گفت: در این کمیسیون با افزایش متوسط ۳۸ درصدی قیمت‌ حاملهای انرژی موافقت شد و درآمد دولت نیز به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

جعفر قادری گفت:دولت برای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و تامین یارانه نقدی و کسب درآمدهای حاصل از حامل های انرژی در لایحه مبلغ 120 هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده بود که نمایندگان تنها با 50 هزار میلیارد تومان آن موافقت کردند.
 
وی افزود : عملکرد دولت در پرداخت یارانه نقدی به مردم در سال گذشته 42 هزار میلیارد تومان بود که 28 هزار میلیارد تومان آن از افزایش حامل های انرژی و 14 هزار میلیارد تومان نیز از بودجه سالانه تامین شد .
 
وی ادامه دارد : اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه دیروز مقرر کردند مبلغ 42 هزار میلیارد تومان سال قبل به 50 هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش یابد که 38 هزار و 800 میلیارد تومان آن از افزایش حامل های انرژی و 11 هزار و 200 میلیارد تومان نیز از بودجه سالانه تامین خواهد شد .
 
وی افزود : بر همین اساس درآمد 28 هزار میلیارد تومانی دولت از طریق افزایش حامل های انرژی در سال قبل با موافقت نمایندگان عضو کمیسیون به 38 هزار و 800 میلیارد تومان افزایش پیدا می کند که این نشان از رشد 38 درصدی است که دولت این رشد را در افزایش حامل های انرژی کسب خواهد کرد .
 
قادری در پاسخ به این پرسش که آیا موافقت کمیسیون با افزایش حامل های انرژی به معنای موافقت با فاز دوم هدفمندی یارانه هاست با رد این مطلب گفت : آنچه دولت برای اجرای فاز دوم  هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته بود درآمد 120 هزار میلیارد تومان بود در حالی که نمایندگان عضو کمیسیون تنها مبلغ 42 هزار میلیارد تومان سال قبل رابه 50 هزار میلیارد تومان افزایش دادند که با پیشنهاد  دولت فاصله بسیاری دارد علاوه بر آن افزایش 38 درصدی قیمت حامل های انرژی متناسب با تورم است .
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در پایان با پاسخ به این پرسش که خبرهایی مبنی بر تعیین قیمت دقیق افزایش حامل های انرژی از جمله بنزین ،‌گازوئیل و سی ان جی چقدر صحت دارد با رد این مطلب گفت : کمیسیون با اصل افزایش موافقت کرده است اما درباره جزئیات هر کدام از حامل های انرژی به طور مجزا تصمیم نگرفته است . اما این افزایش به صورت متفاوت بر حامل هایی از جمله بنزین ، گازوئیل و سی ان جی و احتمالا مازوت اعمال خواهد شد .
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق پیش از این نیز از افزایش اندک قیمت حامل های انرژی در سال جاری بدون اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر داده بود .
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار