تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۳۶۲۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه انتخاباتی خدمتگزاران‌ آبادانی‌ و‌ پیشرفت
خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با صدور بیانیه ای، ضمن تقدیر از تمامی افراد و مجموعه هایی که یک ثبت نام مشارکت محور را برای چهارمین دور انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رقم زده اند، از گروه ها و ائتلاف های انتخاباتی خواست که در چینش ترکیب فهرست کاندیداهای معرفی شده خود به مردم، تخصص محور عمل کنند و افرادی را به عنوان کاندیدا در لیست های خود قرار دهند که اصلح، مقبول، متعهد، مورد اعتماد مردم و متخصص در حوزه های مربوط به شوراها باشند.

در بیانیه خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت آمده است:
 
«حضور شوراهای اسلامی شهر و روستا در متن اداره امور کشور یک گام بلند و موثر برای تحقق كامل قانون اساسى مترقى جمهورى اسلامى ایران است.
 
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع افکار، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور كشور است که این رویکرد، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی شناخته می شود. از این رو، مشارکت حداکثری و حضور هرچه باشکوهتر مردم فهیم در انتخابات شورا- از ثبت نام کاندیداها تا پای صندوق های آراء- یک تعاون اجتماعی بزرگ و ارزشمند برای تحقق و تثبیت مردمسالاری دینی خواهد بود. اکنون با گذشت حدود 15 سال از عمر پربرکت شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور ما، در شرایطی در آستانه برگزاری چهارمین دوره انتخابات این نهاد اصیل و مردمی قرار داریم که مهلت یک هفته ای ثبت نام کاندیداهای انتخابات چهارم شوراها در سراسر کشور با حضور چشمگیر اقشار گوناگون مردم برای ثبت نام به پایان رسید.»
 
 در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است:
 
« مشارکت پرشور اقشار گوناگون برای ثبت نام به عنوان کاندیدای چهارمین دور انتخابات شوراها مقدمه ای برای یک رخداد حماسی جای تقدیر ویژه دارد و ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت بر خود فرض می داند از گروه های متعهدی که در آفرینش این رخداد مبارک نقش آفرینی کردند مراتب قدردانی را به عمل آورد:
 
1- شکی نیست که گام نخست برای این ثبت نام را شهروندانی برداشتند که با احساس مسئولیتی متعهدانه، به عنوان کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند. خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، تعهد و نشاط این عزیزان را ارج می نهد و تمامی ثبت نام کنندگان و کاندیداهای نهایی را به ایجاد نشاط اجتماعی در چهارچوب قانون اساسی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات چهارم شوراها دعوت می کند.
 
2- دومین قدم را برای مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم در مرحله ثبت نام کاندیداها، رسانه های داخلی برداشتند که با پوشش رسانه ای نخستین مرحله انتخابات چهارم شوراها و حضور مستمر و موثر خبرنگاران در فرمانداری ها برای بازتاب اخبار ثبت نام، شور و نشاطی دوچندان به آن بخشیدند. خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت ضمن تشکر از همه رسانه های مکتوب و غیرمکتوبی که در نخستین مرحله انتخابات چهارم شوراها در مسیر رسالت حرفه ای و تعهد رسانه ای حرکت کردند، از تمام این زحمتکشان و دلسوزان درخواست می کند که این روند تا پایان برگزاری شکوهمند انتخابات شوراها حفظ و حراست شود.
 
3- ضمن تقدیر و تشکر از وزارت کشور و فرمانداری های سراسر کشور، امید می رود که وزارت کشور و متولیان برگزاری انتخابات چهارم شوراها، با برنامه ریزی های منسجم و کارآمد، گام های بعدی را نیز همچون گام نخست، استوار بردارند تا مشارکت حماسی مردم در انتخابات شوراها برگ زرین دریگری به تاریخ گرانسنگ انقلاب اسلامی ایران بیفزاید.»
 
در ادامه بیانیه خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت خطاب به گروه ها و ائتلاف های انتخاباتی در عرصه شوراها آمده است:
 
«اما اکنون که ثبت نام ها به پایان رسیده و گروه ها و تشکل های سیاسی و اجتماعی چشم انتظار پایان تایید صلاحیت ها برای معرفی لیست های انتخاباتی خود به مردم هستند یادآوری چند نکته اساسی برای حفظ شان و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا برای خدمت هرچه بیشتر به مردم عزیز ، رفاه و آبادانی شهرها و روستاها و نیز حرکت شوراها بر مبنای قانون اساسی و وظایف تعریف شده، ضرورت دارد:
 
1- ائتلاف ها و گروه های سیاسی و اجتماعی در چینش لیست های انتخاباتی خود ضرورت دارد که با حساسیتی ویژه عمل کنند و کاندیداهای اصلح و مورد اعتماد افکار عمومی را در فهرست های انتخاباتی خود قرار دهند. بی تردید، اتخاذ چنین رویکردی در چییدمان فهرست های معرفی شده به مردم، می تواند به توفیق هرچه بیشتر گروه ها برای اقبال عمومی منجر شود.
 
2- هرچند حضور تک تک افراد از هر قشر و صنفی که به عنوان کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شوراهای چهارم ثبت نام کرده اند قابل احترام و تقدیر است اما شایسته است گروه های انتخاباتی برای روی کار آمدن شوراهایی کارآمد و اثرگذار، افرادی را در لیست های معرفی شده خود به مردم قرار دهند که دارای تخصص های لازم برای حضور در ترکیب شوراهای اسلامی شهر و روستا باشند. این به معنای آن است که در ترکیب فهرست های ارائه شده به شهروندان، باید کاملا «تخصص محور» عمل شود چرا که کاندیداهایی می توانند پس از ورود به صحن شوراها بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند که صاحب تخصص های تعریف شده برای عضویت در شوراها باشند.
 
3- از آنجا که شورای شهر در وهله نخست، یک نهاد خدمت رسان اجتماعی است، لذا غلبه نگاه اجتماعی و خدمت رسانی در چینش لیست های انتخاباتی، ضرورتی دوچندان دارد.
:
:
:
آخرین اخبار