تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۳۶۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز تحویل کارت الکترونیکی یارانه ای کتاب
رییس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از آغاز مهلت واریز پول و دریافت کارت الکترونیکی یارانهای کتاب، ویژه دانشجویان و طلاب خبر داد.

علی اسماعیلی روزشنبه اظهار داشت : در پی ثبت نام دانشجویان و طلاب برای دریافت کارت های الکترونیکی خرید کتاب و همچنین پایان مهلت ثبت نام، علاقه مندان از امروز می توانند برای دریافت کارت الکترونیکی یارانه ای کتاب به شعب منتخب بانک صادرات ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.
 
 
وی افزود : تاکنون 250هزار نفر برای دریافت این کارت ها ثبت نام کرده اند. حدود 100هزار سهمیه ویژه دانشجویان، 60هزار فقره کارت ویژه تسهیلات ریالی در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب و 80 هزار سهمیه نیز مربوط به طلاب، اندیشمندان و محققان است.
 
 
رییس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت:واجدین شرایط برای دریافت کارت الکترونیکی یارانه ای کتاب می توانند با واریز 250هزار ریال، کارت الکترونیکی یارانه ای کتاب به مبلغ 500 هزار ریال دریافت کنند.
 
 
معاون علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب خبر داد: گسترده تر شدن چتر اجرایی سالن یاس
 
 
معاون علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران از طراحی سالن یاس برای تقویت و غلبه بخش نمایشگاهی بر فروشگاهی خبر داد.
 
 
ˈهمایون امیرزادهˈ درمورد عملکرد سالن یاس در نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به گسترده تر شدن چتر اجرایی سالن یاس که قبلا فقط در یک مجموعه خلاصه می شد، امسال این بخش با همکاری چهار تشکل ناشران عمومی، آموزشی، کودک و نوجوان و اتحادیه ناشران دانشگاهی راه اندازی می شود.
 
 
وی با استقرار سالن یاس در نیم طبقه دوم شبستان اشاره کرد و توضیح داد : توجه ویژه ای به فضای بصری سالن یاس نسبت به گذشته شده است و امسال در این سالن، کارنامه واقعی نشر سال 1391 ارائه خواهد شد.
 
 
امیرزاده خاطرنشان کرد: برای تقویت و غلبه بخش نمایشگاهی بر فروشگاهی، طراحی و کاربردهای متفاوتی در سالن یاس دیده شده است و عموم مردم نیز می توانند از آن بازدید کنند.
 
 
غرفه های فروش مواد غذایی در صورت تخلف پلمب می شوند
 
 
نماینده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با تخلفات متصدیان غرفه های فروش مواد غذایی و آب آشامیدنی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برخورد می شود و در کمترین زمان ممکن غرفه مورد نظر پلمب می شود.
 
 
نصرالله حیدری اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل نزدیکی به منطقه مصلی تهران، امسال هم مانند سال های گذشته درنمایشگاه کتاب تهران حضوردارد و نظارت بهداشتی بر مواد غذایی و آب آشامیدنی ودرمان مسمومیت های غذایی را برعهده دارد.
 
 
وی گفت: امسال 3 نفر ازکارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله یک نیروی درمانی، یک کارشناس بهداشت و یک کارشناس محیط برای نظارت در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت.
 
 
حیدری با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ˈمرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکیˈ به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دایر شده است، گفت: این مرکز یک کارشناس را در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مستقر کرده است تا با مشاوره و راهنمایی کارشناسان بهداشت و درمان حاضر در نمایشگاه کتاب، در مواقع اضطراری، اقدامات لازم برای هماهنگی وانتقال فرد مصدوم به بیمارستان لقمان حکیم انجام شود.
 
 
نماینده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: در صورت تخلف غرفه های فروش مواد غذایی و آب آشامیدنی، یک قاضی کشیک در غرفه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نمایشگاه کتاب حضور دارد تا در صورت لزوم با صدور حکم قضایی، در کمترین زمان ممکن، فروشنده متخلف توقیف و غرفه مورد نظر پلمب شود.
 
 
سوخت سیستم های برودتی نمایشگاه تامین شد
 
 
سوخت گازوییل سیستم های برودتی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با دستور رییس نمایشگاه کتاب در اختیار مسئولان مصلی امام خمینی (ره) قرار گرفت.
 
 
نیکنام حسین پور، از تامین سوخت سیستم های تهویه نمایشگاه کتاب خبرداد و افزود: برای پیشگیری از گرمای احتمالی در سالن های نمایشگاه کتاب و همچنین رضایت غرفه داران و بازدید کنندگان نمایشگاه، در مرحله نخست، 200هزار لیتر گازوئیل برای سیستم های برودتی مصلی تهران تامین شده است.
 
 
وی افزود: یکی از مشکلات مهم در برپایی نمایشگاه کتاب در سال های قبل نبود تهویه مناسب در شبستان مصلی بود که امسال قبل از برگزاری نمایشگاه تمهیداتی برای آن اندیشیده شد.
 
 
160 آتش نشان در نمایشگاه کتاب مستقر می شوند
 
 
160نیروی آتش نشان با حضور دربیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به بازدیدکنندگان خدمت رسانی می کنند.
 
 
سعید پهلوی خواه، فرمانده و رییس ایستگاه 53 آتش نشانی گفت: ماموران آتش نشانی چند روز قبل از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مصلای امام خمینی (ره) مستقر می شوند.
 
 
وی با بیان اینکه تا کنون 34 جلسه هماهنگی با نیروهای آتش نشان برگزار شده افزود: سه دستگاه تانکر آب برای هرگونه حوادث احتمالی، 20 دستگاه خودرو حمل مصدوم، 160 آتش نشان (5آتش نشان به صورت پیاده )، 20 دستگاه موتورسیکلت آتش نشانی برای گشت زنی آماده خدمت رسانی در ایام برپایی نمایشگاه کتاب هستند.
 
 
پهلوی خواه اضافه کرد: تمامی تجهیزات و نیروهای آتش نشان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته اندو نیمی از دستگا ه ها نیز امسال خریداری شده است. اورژانس، هلال احمر و نهادهای ایمنی و آتش نشانی از جمله دستگاه های عضو حوزه ستاد مدیریت بحران شهر تهران هستند که در ایام برپایی نمایشگاه کتاب با یکدیگر مشارکت دارند.
 
 
پهلوی خواه یادآورشد که 10 نفر از کارکنان ستادی، همراه یک خودرو که هر یک دارای یک مسوول هستند، از ساعت 8 تا 22 در محل برگزاری نمایشگاه کتاب آماده امدادرسانی اند.
 
 
بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از11 تا 21 اردیبهشت ماه سال 92 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار