تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۶۵۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
400 هزار تن گوجه روانه بازار خوزستان شد

معاون جهاد کشاورزی استان خوزستان از برداشت 400 هزار تن گوجه فرنگی از اراضی استان خبر داد و گفت: عرضه محصول به بازار آغاز شده است.

محمد قاسمی‌نژاد اظهار کرد: سطح زیرکشت گوجه در استان 13 هزار هکتار بوده و برداشت از این اراضی آغاز شده است.

وی با اشاره به عملکرد فرآوری گوجه فرنگی در اراضی خوزستان گفت: در سطح خوزستان عمل‌آوری محصول گوجه فرنگی بیش از 30 تن در هکتار است.

معاون جهاد کشاورزی استان خوزستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از سطح اراضی زیرکشت این محصول بیش از 400 هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

وی در مورد برداشت گوجه در فصول مختلف سال عنوان کرد: زمان برداشت گوجه متفاوت است و بر این اساس گوجه فرنگی که در تابستان کشت می‌شود، اواخر آبان و حداکثر تا دهه اول دی ماه برداشت می‌شود و گوجه فرنگی که در آذر و دی کشت می‌شود برداشت آن تا اواسط فروردین و خرداد به طول می‌انجامد.

قاسمی‌نژاد با اشاره به اینکه کشت گوجه در استان خوزستان متفاوت است، گفت: گوجه فرنگی بهاره که در بهمن و اسفندماه کشت می‌شود برداشت آن تا اواخر اردیبهشت و خرداد به‌طول می‌انجامد.

وی در پایان بیان کرد: در سال‌جاری بخش قابل توجهی از گوجه فرنگی خوزستان در مزارع استان تولید شده و این نشان از زحمت بسیار زیاد کشاورزان استان در این بخش دارد.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار