تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۳۶۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان خبر داد
برخورداری 200 واحد صنعتی خوزستان از تسهیلات

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر 200 واحد از 600 واحد صنعتی استان از محل صندوق توسعه ملی و اوراق مشارکت تامین اعتبار می‌شوند.

  سید جعفر حجازی در نشست کارگروه اشتغال و کشاورزی خوزستان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اکنون بیشتر تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حفظ واحدهای موجود است و چندان به فکر راه اندازی کارخانه جدید نیستند.

وی با اشاره به اینکه با توسعه اشتغال خانگی می‌توان 35 هزار شغل ایجاد کرد، افزود: در سال 91  خوزستان رتبه سی‌ام کشور در بخش اشتغال خانگی را به خود اختصاص داده که این آمار برای استان مناسب و در خور شأن نیست.

*تلاش مضاعف بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی

استاندار خوزستان بیان کرد: انتظار می‌رود اگر بانک‌های استان نمی‌توانند در بخش دیگری تسهیلات پرداخت کنند حداقل در بخش اشتغال خانگی به مراتب عملکرد بهتری داشته باشند. 

وی عنوان کرد: امروز اولین خواسته مردم استان، موضوع اشتغال است و انتظار می‌رود پرونده‌هایی که از سال‌های گذشته نزد بانک‌ها موجود است پیگیری شود چرا که همین امر اشتغال زیادی به همراه خواهد داشت.

*موانع اشتغال صرفاً به مسائل مالی معطوف نمی‌شود

حجازی ادامه داد: موانع اشتغال صرفاً به مسائل مالی معطوف نمی‌شود بلکه بخشی از آن با استفاده از دانش برطرف خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 200 واحد از 600 واحد صنعتی استان از محل صندوق توسعه ملی و اوراق مشارکت تامین اعتبار می‌شوند، در این زمینه به جرأت می‌توان گفت طرح‌های بندری استان یک ریال وام هم از جایی دریافت نکردند در حالی که هزاران شغل ایجاد کردند.

*بانک‌ها در طرح راست‌آزمایی شرکت کنند

وی در پایان خطاب به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها عنوان کرد: انتظار داریم تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در طرح راست‌آزمایی شرکت کرده و درصد خطای کار خود را با نظارت بیشتر برطرف کنند. 

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار