تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۳۶۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت نخستین سیستم آنالیزفشار خون
محققان ژاپنی موفق به توسعه نخستین سرویس آنالیز فشار خون جهان شدند که منحصر به فردترین فناوری ارتباطی مراقبت پزشکی جهان محسوب می‌شود.

یک سوم جمعیت 127 میلیون نفری کشور ژاپن از مشکل فشار خون بالا رنج می برند؛ محققان شرکت ژاپنی Omron بعنوان یکی از بزرگترین سازندگان تجهیزات پزشکی جهان، با هدف کمک به سیستم سلامت و بهداشت این کشور نخستین سیستم آنالیز فشار خون را توسعه داده اند.
 
بیماران با اندازه گیری مستمر فشار خون و یادداشت اطلاعات، گزارشی در اختیار پزشک خود قرار می دهند؛ اما بروز اشتباه در هنگام اندازه گیری فشار خون یا در هنگام نوشتن داده ها باعث ایجاد مشکل در روند درمان می شود.
 
در نخستین سیستم آنالیز فشار خون Medical Link پس از گرفتن فشار خون، داده ها بصورت مستقیم از طریق نسل سوم شبکه ارتباطی تلفن همراه (3G) برای پزشک معالج ارسال می‌شود که به پزشک برای اتخاذ تدابیر درمانی مناسب کمک می کند.
 
این سیستم علاوه بر اعتباربخشی به داده های ثبت شده بیماران، به تعامل بهتر پزشک و بیمار و تسهیل روند درمان نیز کمک می کند.
 
در حال حاضر یک هزار و 500 بیمارستان و مرکز پزشکی ژاپن به فناوری نوین Medical Link مجهز شده اند و شرکت سازنده بدنبال عرضه این سیستم به کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا و چین است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار